Camionul electric Mercedes-Benz eActros se afla, inca de la inceputul acestui an, in teste la compania Logistik Schmitt, care isi are sediul in apropiere de Rastatt, in sudul Germaniei. Vehiculul de 25 de tone este utilizat intr-un program intens de operare, cu trei schimburi pe zi, parcurgand in total 168 km zilnic, intre depozitul Logistik Schmitt si divizia din Rastatt a fabricii Mercedes-Benz Gaggenau.
Rainer Schmitt, Executive Partner al Logistik Schmitt a precizat: „Mercedes-Benz eActros ne permite sa asiguram un transport silentios si fara emisii poluante, in conditiile in care nu facem compromisuri la mobilitate. In colaborare cu producatorul am planificat infrastructura de alimentare si programul de incarcare cu energie electrica a bateriilor, astfel incat vehiculul sa se plieze foarte bine pe specificul operatiunilor noastre.“
„eActros este integrat in operatiunile zilnice ale clientului nostru si a acoperit deja zeci de mii de kilometri“, a declarat Stefan Buchner, Head of Mercedes-Benz Trucks. Chiar si incarcat la capacitate, vehiculul nu a avut probleme de autonomie, indiferent de conditiile de temperatura. Rezultatele obtinute in urma testelor vor fi comparate cu cele obtinute in proiectul camionului catenar eWayBW (de asemenea, electric). Suntem insa foarte optimisti.“ Urmeaza testarea in paralel a camionului electric cu cel catenar, pe o perioada de aproximativ un an. Punctul de referinta in masurarea eficientei energetice va fi un camion Actros conventional, echipat cu sistem de masurare a consumului de carburant. Daimler a precizat insa ca nu are in plan pe viitor dezvoltarea proiectului camionului catenar, avand in vedere si rapiditatea cu care se dezvolta tehnologia bateriilor electrice, dar si cea a propulsiei pe celule de hidrogen.
Productia de serie pentru eActros este planificata sa inceapa din 2021.