In 2019 au fost inmatriculate in Romania aproape 7.000 de camioane de peste 16 t, fata de 7.736 in 2018, si 3.870 de semiremorci noi, fata de 4.484 in 2018. Adica s-a inregistrat o scadere de aproape 10% a pietei de autovehicule grele si de circa 13,7% a celei de semiremorci. La toate celelalte categorii insa in 2019 au fost cresteri fata de anul anterior: cu 11,86% la autovehicule de 6-16 t, cu 160% la cele de 3,5-6 t si cu 5,5% la cele de pana la 3,5 t.
Din cele 6.981 de autovehicule comerciale noi cu masa totala maxima mai mare de 16 t, 6.735 sunt autoutilitare, fata de 7.497 in 2018. Lider de piata a fost si anul trecut Mercedes-Benz, cu 1.662 de unitati (1.297 cu prelata, 169 de basculante, 93 pentru transport de autovehicule, 67 de betoniere, 8 pentru transport de lemn, 8 cu carlig ridicator, 6 cu temperatura controlata, 6 cu cisterna ADR, 3 cu obloane rabatabile, 2 furgoane, 1 caroserie amovibila, 1 pentru transport de animale si 1 pentru transport de containere), fata de 1.770 in 2018, urmat la mare distanta de MAN, cu 1.132 (731 cu prelata, 211 basculante, 54 de betoniere, 53 cu carlig ridicator, 30 pentru transport de lemn, 23 de furgoane, 11 cu obloane rabatabile, 7 pentru transport de containere, 4 caroserii amovibile, 3 stropitoare, 2 cu temperatura controlata, 2 cisterne si 1 cisterna ADR), fata de 1.157, si de Volvo, cu 1.112 (1.031 cu prelate, 48 de basculante, 7 cu temperatura controlata, 7 cu carlig ridicator, 5 pentru transport de lemn, 5 betoniere, 5 pentru transport de autovehicule, 2 cu obloane rabatabile, 1 cisterna ADR si 1 platforma), fata de 1.267. Peste 1.000 de unitati a mai vandut doar DAF, 1.020 (971 cu prelata, 6 pentru transport de lemn, 5 basculante, 3 cu temperatura controlata, 3 cisterne, 2 cu carlig ridicator, 2 stropitoare, 2 izoterme, 2 cu obloane rabatabile, 1 cisterna ADR, 1 pentru transport de autovehicule s.a.), fata de 1.285 in 2018. Iar la mare distanta se afla Scania, cu 649 (588 cu prelata, 26 de basculante, 14 pentru transport de vehicule, 8 pentru transport de lemn, 8 pentru transport de containere, 4 betoniere si 1 cu carlig ridicator), fata de 1.058, Iveco, 501 (396 cu prelata, 61 de basculante, 17 cu carlig ridicator, 13 betoniere, 4 pentru transport de vehicule, 3 cu temperatura controlata, 3 cu obloane rabatabile, 1 autoremorcher, 1 cisterna, 1 cisterna ADR si 1 platforma), in crestere fata de cele 370 din anul anterior, Ford, cu 355 (194 de basculante, 125 cu prelata, 22 de betoniere, 9 cu obloane rabatabile, 4 cu carlig ridicator si 1 furgon), de asemenea in crestere fata de cele 246 din 2018, Renault Trucks, cu 214 (180 cu prelata, 22 de basculante, 5 cu obloane rabatabile, 4 betoniere, 1 cu carlig ridicator, 1 cu temperatura controlata si 1 platforma), fata de 327, Ozunlu (46 de basculante), Wecon (28, din care 14 prelate, 13 cu caroserie amovibila s.a., fata de 1 in 2018) ATP Trucks (9 basculante si 1 betoniera), Z.ARSLAN (4 basculante) si Tatra (1 pentru transport de lemn si 1 basculanta, fata de 1 camion greu in 2018).