Falimentul industriei de transport din Romania este tot mai aproape dupa ce demersul legislativ in cadru european al Pachetului Mobilitate 1 pare sa isi urmeze calea nestingherit. In acest moment exista trei variante pentru ca masurile controversate sa fie modificate astfel incat impactul economic sa fie cat mai mic pentru transportatorii romani: respingerea in plenul PE, modificarea prevederilor intoarcerii camionului acasa la fiecare doua luni si contestarea Pachetului la Curtea de Justitie a UE.
Cea mai recenta actiune legislativa la nivelul UE a avut loc pe 7 aprilie, atunci cand Consiliul a aprobat reformele privind Pachetul Mobilitate 1. Decizia a fost una inadmisibila in opinia eurodeputatului Marian-Jean Marinescu (PNL), coordonatorul grupului PPE in Comisia pentru Transport si Turism din Parlamentul European (PE), mai ales in contextul pandemiei provocate de coronavirus in care se afla Europa. „Un «bonus otravit» pentru transportatorii aflati pe drumurile europene in efortul de a ne aduce in case tot ce avem nevoie. Decizia Consiliului este inacceptabila. Pare ca anumite state membre – Franta, Germania, Olanda sau Austria – nu se afla intr-o criza medicala si au uitat ca sunt membri UE.“