EVW Holding a inceput 2013 cu un plan intens de actiuni de marketing si promovare, menit sa impinga de la spate transportatorii apatici, ca urmare a situatiei dificile de pe piata, in directia comandarii ultimelor camioane Euro 5 disponibile inainte de intrarea in vigoare a normelor de poluare Euro 6, la sfarsitul acestui an. Lansarea noului DAF XF Euro 6 la Cluj-Napoca si Bucuresti – alaturi de promovarea versiunii Euro 5 Advanced Transport Efficency (ATe), cea mai economica de pana acum din portofoliul DAF – prin intermediul caravanei DAF care s-a desfasurat la Arad si Bucuresti, la mijlocul lui mai, a reusit sa atraga noi comenzi pentru camioane Euro 5.
Piata ramane in continuare volatila, liderul fiind decis adeseori de numarul de camioane intrate pe flotele internationale inmatriculate in Romania, in timp ce cele mai multe firme autohtone cumpara cu precautie, cateva unitati pe an.
EVW Holding, importatorul DAF in Romania, a inceput luna trecuta cu o serie de lansari locale ale noului XF, disponibil cu motor Euro 6. „Proiectul Euro 6 este cel mai mare program de investitii din istoria DAF. Vorbim de o gama de camioane complet noi, cu transmisii noi si eficiente, cu un design exterior unic si modificat in totalitate la interior”, a afirmat Adrian Gorcea, director de vanzari EVW Holding.
Cu un consum la nivelul Euro 5 ATe, noile Euro 6 inglobeaza tehnologie de varf – motoare de 11 l (400-440 CP) si 13 l (410-510 CP), cu injectie common-rail si turbocompresor cu geometrie variabila – dar care, desi poarta un sistem de evacuare complex, care cuprinde SCR, EGR si filtru de particule, care cantareste cu circa 300 kg mai mult decat propulsorul Euro 5, se regaseste in final intr-o diferenta de greutate de numai 90 kg, restul fiind „absorbit” de noul design al sasiului, axelor, suspensiei, cabinei etc.
Potrivit reprezentantilor EVW Holding, pretul unui camion Euro 6 este cu 15-18% mai mare decat al unuia similar in versiune Euro 5, ajungand la 77.000-100.000 de euro, in functie de configuratia finala (motorizare, tipul cabinei, echiparile optionale etc.).
Cu toate acestea, EVW Holding estimeaza ca va vinde in jur de 20 de unitati Euro 6 anul acesta, mai ales celor care doresc sa fie printre primii care vor incerca noua tehnologie. In plus, sunt state care ofera facilitati la achizitia de Euro 6 – fie printr-o prima bonus la achizitie (5.000 de euro in Olanda, in jur de 4.000 in Germania), fie prin reduceri la taxele de drum, tuneluri sau poduri (Austria, Elvetia) etc.
Dificultati de livrare de Euro 5 in a doua parte a anului
Reprezentantii EVW Holding au permanent in productie 100-120 de camioane Euro 5, insa, cum clientii internationali au inceput reinnoirea flotelor, incet-incet termenul actual de productie de 4-5 saptamani s-ar putea duce spre 8-9 saptamani. Iar cum DAF nu are decat doua fabrici in Europa, importatorul din Romania s-ar putea gasi in imposibilitatea de a mai livra anul acesta camioane Euro 5 daca transportatorii se vor decide …