Ultima editie a transport und logistik a adunat la München peste 50.000 de vizitatori, aproape jumatate din ei din afara Germaniei. De altfel, procentul este similar si in ceea ce priveste provenienta expozantilor (2.013 in total), 45% dintre ei din afara Germaniei, ceea ce ilustreaza caracterul puternic international al manifestarii. Cu pavilioane impartite pe moduri de transport – rutier, aerian, feroviar, maritim si fluvial – targul a fost animat si de romani, prezenti atat ca vizitatori, cat si ca expozanti.
Desi costurile participarii la un asemenea eveniment nu sunt deloc de neglijat, toti expozantii au plecat cu ceva acasa: daca nu contracte certe care sa scoata banii investiti in stand, cel putin cu intentii de colaborare care cu siguranta se vor materializa in viitor.
Potrivit declaratiilor lui Robert Pasaniuc, business development manager, cu cateva contracte s-a ales si Tibbett Logistics, care a avut un stand in hala dedicata logisticii, destul de slab reprezentata altfel la München. Daca transporturile si expeditiile au adunat toate numele importante din Europa la acest moment (inclusiv Ekol, care, la prima participare la München, a avut un stand aproape la fel de impozant ca al multinationalelor germane, austriece si elvetiene), logistica a avut o singura hala, din care mai mult de jumatate a fost ocupata de CeMAT (Hannover Messe), care a decernat cu aceasta ocazie premiile International Forklift of the Year, demonstrand ca furnizorii de servicii de intralogistica prefera totusi CeMAT, cand vine vorba sa-si prezinte solutiile tehnice pentru supply-chain.
…