Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Franta, pe primele doua trepte ale podiumului

Pe 29 octombrie s-a desfasurat la Nisa (Franta) a doua editie a finalei europene a competitiei de condus economic Optifuel Challenge 2014, organizate de Renault Trucks. 28 de concurenti din 15 tari, printre care si Romania, au fost supusi la o proba teoretica si una practica de condus in trafic real, iar castigator a fost francezul Stéphane Saves, sofer in cadrul companiei Semezies, urmat de un alt francez, Jean-Philippe Rioux, reprezentand firma Stef, si Dániel Nagy, angajat al firmei maghiare Káta-Kamion.

Cei 28 de finalisti au fost alesi in urma preselectiilor nationale la care au participat circa 6.000 de soferi profesionisti, reprezentand aproximativ 1.200 de companii de transport.
 

In competitia de la Nisa, acestia au avut la dispozitie opt camioane identice, T 460 Optifuel cu motor DTI 11, cu o greutate totala de 38 t, si au parcurs acelasi traseu, de 29,4 km, cu o limita de timp de 30 de minute, pe drum expres si drum national. Camioanele si semiremorcile erau toate calibrate, iar presiunea din pneuri a fost verificata inainte de cursa. Un al noualea camion, de referinta, identic cu acestea, parcurgea si el din timp in timp acelasi traseu, iar rezultatele concurentilor din fiecare grupa erau comparate cu rezultatele camionului de referinta corespunzator, pentru a se tine cont cat mai mult de schimbarea conditiilor de trafic si chiar meteo din diverse momente ale zilei. Fiecare concurent avea alaturi un demo-driver Renault Trucks care il ajuta daca nu era familiarizat foarte bine cu vehiculul, dar il si depuncta daca nu respecta regulile de circulatie.
Consumul mediu si viteza comerciala medie cu vehiculul in mers, analizate si masurate cu Optifuel Infomax, au avut ponderea cea mai mare in punctajul final (cate 30 din cele 90 de puncte de la proba practica de condus), urmate de procentul din timpul total cat s-a mers cu piciorul ridicat de pe acceleratie, numarul de franari la 100 km si procentul de consum in zona verde din consumul total. Viteza a fost la fel de importanta ca si consumul, deoarece este si ea un factor cheie in realizarea unui transport eficient, iar pentru a obtine toate cele 30 de puncte soferii trebuiau sa se incadreze in limita de timp, altfel, fiecare minut in plus aducea o penalizare de 10 puncte.
In afara de proba practica de condus insa, concurentii au avut de trecut si o proba teoretica ce a avut o pondere de 10% si a constat din 15 intrebari vizand principiile de condus economic.
Castigatorul are sase ani de experienta ca sofer de camion si aprecia inainte de concurs ca are sanse „decente“ sa castige, mai ales ca a beneficiat de training Renault Trucks de condus economic, ceea ce ..

Articole similare