Pe 3 iunie, Norbert Dentressangle – acum XPO Logistics – Romania a organizat la Arad finala competitiei Top Sofer 2015. Selectia finalistilor s-a facut dintre cei 670 de conducatori auto pe care compania ii are la noi in tara, iar in finala au intrat cei mai buni 16 dintre ei. Acestia au avut de parcurs mai multe probe, pe o caldura sufocanta, care insa nu i-a impiedicat sa isi dovedeasca abilitatile. Castigatorul concursului a fost Cornel Guga, sofer profesionist din 1998, cand a lasat muzica deoparte (pana atunci fusese trompetist) si s-a hotarat sa-si urmeze pasiunea pentru camioane. Acesta a castigat o excursie pentru doua persoane in orice oras din Europa.
Silviu Vasilache, Country General Manager Transports XPO Logistics Romania, a afirmat ca „Top Sofer 2015 este o celebrare a profesionalismului, a excelentei soferilor profesionisti, o meserie atat de importanta, o «meserie de legatura» intre toate activitatile economice nationale si internationale, iar prin acest eveniment dorim sa subliniem si importanta sigurantei in circulatie, o prioritate in compania noastra, intr-o lume in care numarul de vehicule creste mult mai repede decat infrastructura necesara. Evenimentul este despre aptitudinile si indemanarile soferilor, aspect foarte necesar si solicitat de clientii nostri la locurile de incarcare/descarcare sau de pe platformele logistice din ce in ce mai complexe.“
Concursul a inceput in urma cu sase luni, cand toti cei 670 de soferi au fost invitati sa participe. In acest interval a fost analizat stilul de condus al fiecaruia, incidentele, consumul de carburant etc.
Au fost puse la dispozitie trei tipuri de camioane, iar fiecare sofer si-a ales vehiculul pe care il cunostea cel mai bine, cisterna, prelata sau tandem. Toate probele au fost grele si fiecare i-a provocat in alt fel.
Prima proba a zilei a fost cea teoretica, urmata de cele practice. Cea mai dificila dintre toate a fost una de indemanare extrema, in care soferii trebuiau sa „culeaga“ patru inele asezate pe conuri, cu ajutorul unui carlig montat pe scara camionului. Toate cele patru inele trebuiau culese in 15 minute, existand si un bonus pentru timpii mai buni. Unul dintre soferi a adunat cele patru inele in sase minute.
In cadrul altei probe soferii au trebuit sa parcheze cu spatele dintr-un unghi de 90o, apoi lateral cat mai aproape de un obstacol in spate, fara a-l atinge. O alta proba de dexteritate a presupus daramarea unei bare plasate pe conuri, folosind bara de protectie, fara insa a rasturna conurile.
Soferii au avut de parcurs si un itinerar prestabilit, prin oras, timp in care instructorii au analizat modul cum luau in primire camionul, marfa, documentele, si s-a monitorizat timpul in care era parcurs traseul, consumul, dar si comportamentul soferului pe traseu, daca respecta regulile de circulatie si pe ceilalti parteneri din trafic etc.
Toate probele au oglindit situatii din activitatea de zi cu zi. Conducatorii auto au trebuit sa arate ca sunt una cu …