Scania a organizat in mai si iunie caravana „Mergi mai mult“, care a avut ca punct de plecare Bucurestiul si a poposit apoi in alte sapte orase – Suceava, Bacau, Cluj-Napoca, Sibiu (unde in 2014 importatorul si-a preluat dealerul, iar cu ocazia caravanei a fost organizata si deschiderea oficiala a atelierului in noua formula), Oradea (unde a inchiriat de curand o locatie pentru service), Arad si Constanta. Vedetele caravanei au fost 11 modele de camioane, dar alaturi de ele a fost prezentata si gama de servicii oferite la noi si mai ales s-a dorit o interactiune mai buna cu potentialii clienti, intr-o atmosfera relaxanta, cu preparate culinare si muzica specific suedeze, inclusiv recenta melodie Heroes, datorita careia aceasta tara a castigat Eurovisionul.
Nu au lipsit o prezentare de moda avand in prim-plan haine si accesorii inscriptionate Scania si un concurs inedit de indemanare intr-ale condusului de camioane, organizat cu sprijinul IFPTR. Iron Man, care a castigat de curand premiul cel mare la categoria Cel mai frumos Camion in cadrul T-Festival, s-a alaturat si el caravanei.
Cu alte cuvinte, asa cum arata Mihai Pasol, marketing manager Scania Romania si Bulgaria, „caravana vrea sa fie un concept, nu doar o expozitie de camioane, un eveniment cu specific suedez, cu atmosfera suedeza, care se desfasoara pe fondul cresterii pietei de vehicule grele din Romania si se adreseaza celor ce iubesc Scania“.
Toate aceste eforturi organizatorice vin sa sprijine actuala gama de camioane a producatorului suedez, despre care reprezentantii companiei spun ca este cea mai buna pe care au avut-o vreodata, remarcandu-se si ca estetica, si ca economie, datorita motoarelor Euro 6 care s-au impus in mai multe teste de consum organizate de reviste specializate din Europa. „Prin acest eveniment vrem sa aratam ca mergem inainte in Romania si ca dorim sa fim tot mai prezenti si tot mai aproape de clienti, sa-i cunoastem mai bine, sa-i invitam in casa noastra, acestea fiind valori foarte importante pentru noi“, arata Hakan Sundström, director general Scania Romania&Bulgaria.
Nu doar camioane… verzi, ci si foarte specializate
Scania nu a propus oferte speciale in perioada caravanei si nu si-a propus neaparat sa vanda camioanele implicate, dar cele mai multe din cele 11 modele expuse (din care cateva vopsite in verde) au fost vandute in timpul evenimentului, iar pentru cel cu motor V8 chiar au fost cereri numeroase. In afara de acesta au mai fost in centrul atentiei doua vehicule din Seria R, pentru transport pe distante lungi, cu motoare de 410 si 450 CP – cele mai solicitate in Romania, cu balanta inclinand in ultimul timp mai mult spre cel din urma – o gunoiera de 12 m3 cu hooklift, doua camioane pentru transport de materiale de constructii si, pentru prima data, un autocar. Lor li s-a alaturat o basculanta 8×4, nu pentru ca piata de constructii este din nou foarte activa, ci pentru ca incepe sa se dezmorteasca si Scania a vandut cateva unitati pe acest segment …