Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

H. Essers, dezvoltare multilaterala in Romania

Dupa aproape 15 ani in care si-a desfasurat activitatea in Romania sub numele companiei pe care a preluat-o acum cinci ani, Centrum, H. Essers a trecut la inceputul lui 2011 la numele oficial si in tara noastra. Cu o crestere a cifrei de afaceri de 35% inregistrata anul trecut, compania este gata sa isi continue planurile de dezvoltare in Romania si in 2011, prin suplimentarea numarului de camioane din flota proprie, dar si achizitionarea unui teren in Capitala pentru construirea unui depozit propriu de 40.000-50.000 m2 care va trebui livrat pana in 2013.

Planurile de extindere sunt sustinute de volumele in crestere ale companiei, toate activitatile inregistrand rezultate foarte bune anul trecut, precum si in prima parte a lui 2011, inclusiv transportul feroviar, care anul acesta va ajunge la o capacitate de cinci trenuri pe saptamana din Belgia in Romania si inapoi.

Nu toate companiile din grup se regasesc insa deja sub numele H. Essers, modificarea numelui ultimei dintre acestea fiind operata in prezent. „Decizia a fost luata inca de acum patru ani, insa modificarile trebuie facute pas cu pas, deoarece, odata cu numele, trebuie sa fie schimbate si toate autorizatiile, actele s.a.”, a declarat Marc Paulissen, director general H. Essers Romania.
Acesta a explicat ca nevoia de a schimba numele companiei provine din dorinta de a elimina orice confuzii care ar putea aparea atat in cazul clientilor, cat si al autoritatilor si pentru a da grupului unitate la nivel international. „Rebranduirea costa mult si nu este usor sa faci acest lucru deodata pentru circa 250 de vehicule, cat numara flota din Romania. Din acest motiv ne-am decis sa o facem pe parcursul a 2-3 ani“, a mai spus Paulissen, care a explicat ca stationarea camioanelor pe timpul necesar schimbarii infatisarii costa mai mult decat operatiunea in sine, pentru care compania se foloseste de service-ul de la Oradea.
Gestionarea optima a flotei asigura un coeficient bun de incarcare Anul trecut a fost unul foarte bun pentru H. Essers, care si-a marit afacerea la nivelul grupului, din care fac parte sase companii, cifra de afaceri crescand cu 35%. „Anul trecut ne-am marit afacerea cu doua cifre in toate segmentele, atat pe transport rutier, cat si intermodal, distributie, logistica s.a.“, a mai spus reprezentantul H. Essers, potrivit caruia volumele transportate de companie au crescut in 2010 cu 25%, mai ales pe relatia Romania-Europa de Vest.
Daca la inceputul anului trecut compania avea trei trenuri pe saptamana Belgia-Romania si retur, la scurt timp a fost adaugat inca unul, iar din mai-iunie anul curent se fac cinci pe saptamana. Spre deosebire de acum 5-6 ani, cand exista un dezechilibru in balanta export-import, in sensul ca Romania aducea mai multa marfa decat trimitea peste granite, acum situatia se prezinta exact invers.
Datorita caracterului international si al dimensiunilor mari ale companiei, situatia nu afecteaza bunul mers al transporturilor si camioanele nu se intorc goale in tara.
„Daca un camion este trimis cu marfa catre Europa de Vest, nu inseamna ca acesta trebuie trimis direct inapoi.
Poate incarca pentru alta tara si merge asa din aproape in aproape pana se gaseste incarcatura pentru intoarcerea in tara. Nu avem aceasta problema a rularii pe gol a camioanelor noastre“, a explicat Paulissen.
Si in ceea ce priveste transportul feroviar insa, ca si la cel rutier, exista un dezechilibru intre exporturi si importuri, astfel ca la intoarcere, compania incarca marfa si pentru Ungaria, Bulgaria s.a. Desi este mai ieftin, transportul feroviar nu este interesant pentru toti clientii. „Din Belgia pana in Oradea avem nevoie de 36-48 de ore cu trenul, iar apoi mai este nevoie de inca o zi de transport rutier in Romania, pana la destinatia finala. Deci un camion cu doi soferi este uneori mai rapid decat acest transport pe cale ferata. Nu in weekend, cand camioanele nu circula, dar, ca viteza, de fapt, camionul este mai rapid“, a explicat reprezentantul H.Essers.
Compania belgiana a initiat discutii cu companii locale care intentioneaza sa construiasca terminale de containere in interiorul Romaniei, zonele de interes fiind Oradea, Brasov, Ploiesti si Bucuresti.
„Din pacate, in prezent se pierd aproape doua zile pe distanta Oradea-Ploiesti, cat din Belgia in Romania, iar costul este mai mare, in anumite privinte“, a spus directorul H. Essers Romania, care crede ca problema consta in faptul ca infrastructura nu suporta, la momentul de fata, desfasurarea unei asemenea scheme de transport in mod eficient. Totusi, cresterea de nestavilit a pretului la combustibil va juca un rol foarte important in orientarea unor volume cat mai mari catre transportul pe calea ferata.
„Pretul/km in cazul transportului a urcat ca urmare a unor scumpiri succesive, nu numai a combustibililor, dar si a altor taxe, asigurari s.a.”, este de parere reprezentantul H.Essers, care a explicat ca motivul pentru care compania sa nu solicita o crestere a pretului de fiecare data cand carburantii se scumpesc se datoreaza modului de calcul al costului/km pe care il utilizeaza. „Faptul ca noi calculam ponderea combustibilului ca fiind un pic mai mare, de 40% din costul/km, ne da posibilitatea sa nu modificam acest cost al clientului la fiecare modificare a pretului combustibililor. De asta nici nu suntem cei mai ieftini de pe piata. Prin urmare, noi suntem capabili sa pastram preturile atat timp cat motorina creste sub o limita de, sa zicem, 20%”, a declarat Paulissen, subliniind ca aceasta strategie permite clientilor companiei sa isi faca un plan de afaceri pe termen mai lung.

„2011 a inceput in forta“
Dupa semnele bune aratate in special de a doua jumatate a anului trecut, 2011 a venit sa confirme evolutia pozitiva din segmentul logisticii si transporturilor. „Anul a inceput in forta, desi, de obicei, ianuarie este o luna cu putine operatiuni, pentru ca in aceasta perioada se finalizeaza anul abia incheiat, se alcatuiesc bugetele s.a.“, a spus reprezentantul H. Essers, pentru care 2011 a debutat cu activitatea la intreaga capacitate inca din a doua saptamana din ianuarie. „Pe toate segmentele de activitate, eram incarcati la maximum“. Din a treia saptamana au existat chiar si unele probleme de capacitate, pentru ca o parte din flota a fost relocata in Occident, unde piata si-a revenit mai repede. Potrivit strategiei companiei, in cazul in care cele 250 de camioane din flota H.Essers din Romania nu lucreaza la capacitate intreaga, iar in restul Europei exista volume mari de transport, acestea sunt trimise la export, pe o schema de transport in triunghi.
„Pentru noi miscarea flotei se produce nu numai pe ruta Oradea-Bucuresti, ci se fac transporturi din Romania catre Anglia, din Anglia catre Olanda, de acolo in Spania, Austria s.a., apoi inapoi catre Romania, Bulgaria, sau Turcia.
Piata vest-eu-ropeana ne-a dat posibilitatea sa utilizam camioanele mai mult”, a explicat Paulissen.

Volume mai mari prin colaborare directa
Chiar daca 2011 a adus si clienti noi, pentru H. Essers cresterea volumelor operate vine mai ales de la clientii deja existenti. Si, daca portofoliul pentru clienti noi a crescut cu 15%, atunci cel pentru cei existenti s-a marit cu 20-30%. „Si chiar noii clienti se datoreaza mai mult faptului ca se lucreaza acum mult mai direct cu noi, si nu prin intermediul caselor de expeditii. De aici provin 60% din cresterile de volum”, a mai spus Paulissen, care a explicat ca unii clienti au dorit o transparenta si un control mai mare al acestor activitati, si, in loc sa lucreze cu zece companii de transport, au preferat patru-cinci mai mari, care pot prelua volume mai mari cand e cazul.
Volumele mai mari cer si o capacitate pe masura, astfel ca H. Essers si-a marit suprafetele in locatiile din tara, care nu sunt numai centre de distributie, ci si de crossdock.
Astfel, la Sibiu compania si-a marit suprafata de la 800 m2 la 2.000 m2 si la fel s-a intamplat si in Roman, unde celor 200 m2 existenti li s-au adaugat inca 600 m2.
„Ne crestem capacitatea in toate locatiile pentru livrari mult mai rapide“, a spus reprezentantul H. Essers, mentionand ca portofoliul de clienti al companiei in ceea ce priveste distributia logistica este alcatuit, in proportie de 90%, din clienti stabili. „Nu prea suntem interesati de clienti ocazionali, pentru ca nu se poate lucra eficient in acest fel”.
Anul trecut, depozitarea, distributia, precum si serviciile cu valoare adaugata au generat 20-25% din cifra totala de afaceri a companiei. „Transportul are o cifra de afaceri uriasa, dar presupune si costuri foarte ridicate”, a mentionat Paulissen.

H. Essers isi va construi depozit propriu
Din al treilea trimestru al acestui an, compania va incepe cautarea unor oportunitati de achizitionare a unui teren in Bucuresti in scopul dezvoltarii unui depozit propriu.
„Compania noastra are un simt al proprietatii foarte mare, detinem cam tot pe unde activam, insa in Romania avem doar centrul de la Oradea”, a spus Paulissen, mentionand ca si fostul centru din Bucuresti era proprietatea H.Essers insa, pentru ca era prea mic si nu avea posibilitati de extindere, acesta a fost vandut, dupa care compania a inchiriat 24.000 m2 in parcul ProLogis. „Si acesta devine insa neincapator acum, iar sarcina noastra este sa avem un depozit de 40.000-50.000 m2 pregatit pentru 2013”, a mai declarat directorul H. Essers.
De asemenea, compania tatoneaza terenul si in Brasov si Ploiesti, unde ar putea inchiria spatiu de depozitare de la dezvoltatorii care au deja constructii de clasa A finalizate.
„Suntem in discutii cu mai multi clienti in aceste zone, insa pana acum, din cauza crizei, clientii multinationali au decis sa nu se mai concentreze pe Europa de Est. Credem totusi ca anul acesta vor reveni cu planuri pentru Romania. Pentru acestia, am avea nevoie de depozite inalte si care sa permita un trafic intens de camioane“, a declarat reprezentantul H. Essers.

Si flota de camioane va creste in acest an
Pentru 2011, H. Essers are in plan si cresterea flotei de camioane la nivel european. Inca nu se stie cate camioane vor fi achizitionate pentru Romania, aceasta decizie fiind in stransa legatura cu evolutia pietei si a contractelor. „Eu personal nu sunt adeptul unei flote proprii numeroase. As prefera sa lucrez cu anumiti subcontractanti ieftini, flexibili, iar in Romania sunt cativa transportatori foarte buni, pregatiti sa lucreze cu companii ca a noastra, pentru ca le putem oferi volume pe care in mod normal nu le-ar putea obtine“, a mai spus Paulissen. Proprietarul companiei belgiene crede insa intr-un echilibru sanatos intre activitatea de depozitare si cea de transport. Astfel, si in acest an, compania isi va reinnoi o parte din flota. „Noi reinnoim cate o parte din parc in fiecare an, in functie de reglementarile de mediu, de repartizarea flotei s.a. Managerul de flota trebuie sa aiba cunostinta de toate acestea si sa stie care masini se potrivesc si unde“, a declarat reprezentantul H. Essers, mentionand de asemenea si dorinta de a adopta o strategie cat mai „verde”. Aceasta vine atat din filosofia companiei, cat si ca cerinta din partea clientilor, care vor sa fie informati constant cu privire la schimbarile suferite de flota transportatorului. „In cele din urma, noi suntem cartea lor de vizita pe drumuri, si, de exemplu, companiile farmaceutice, cunoscute pentru atitudinea lor foarte ecologica, nu vor ca produsele lor sa fie transportate cu un camion Euro 2, care produce mai multe emisii de CO2 intr-o zi decat un Euro 6 intr-un an“, a mai spus Paulissen.

Articole similare