Certificatul pentru transport de bauturi nu este solicitat in prezent in toate tarile UE, dar in curand va fi obligatoriu, iar in Germania deja nu mai poti incarca astfel de marfuri in absenta lui. Astfel ca, desi la intern se folosesc mai ales solutii improvizate, tot mai multe firme autohtone care lucreaza in Comunitate se arata interesate de certificatele XL, Daimler, de bauturi sau de anvelope, care sa le sporeasca sansele la licitatii si flexibilitatea in exploatare. Oferta de sisteme de ancorare este foarte bogata, iar producatorii estimeaza ca pe viitor si cererea sa fie tot mai mare, mai ales ca, in combinatie cu alte dotari menite sa creasca siguranta marfurilor, cu o prelata echipata pentru de bauturi se pot transporta si componente auto si multe alte tipuri de produse.
In ceea ce priveste cisternele pentru bauturi, si ele si-au imbogatit in ultimul timp dotarile, pentru un plus de siguranta a marfii si soferului si pentru incarcare/descarcare mai usoare, dar in cazul lor firmele romanesti nu s-au aratat pana acum la fel de interesate de superspecializare, cum au facut-o cele care detin prelate, si folosesc modele depasite.
Pentru transport de bauturi, Kögel propune modelele certificate Cargo, Light, Mega si FlexiUse, care pot fi echipate astfel incat sa transporte navete, paleti sau butoaie. Ele sunt dotate cu opritor de paleti, pentru care se pot alege mai multe variante: opritor fix, grilaj din otel folosit ca opritor de paleti, cu inaltime de 125 mm, doua grilaje de otel cu inaltime de 250 mm, scanduri laterale, grilaje din aluminiu. Pentru un plus de siguranta la transportul navetelor si butoaielor sunt disponibile pana la cinci randuri de sipci de aluminiu sau grilaje (numarul lor depinde de marfa si de tipul de opritor de paleti folosit). In plus, sunt disponibile si echipamente pentru ancorarea incarcaturilor partiale: o combinatie de sipci de otel si trei bare de ancorare, pentru o sarcina utila de 27 t. Iar daca transportatorul are nevoie sa incarce si paleti de bauturi, cu latime de 2.140 mm, semiremorca poate fi echipata cu trei grilaje demontabile, care pot fi folosite ca grilaje normale, in pozitie verticala, sau ca separator, pentru incarcaturi cu latimi mai mici de 2.140 mm, in pozitie orizontala. Iar butoaiele pot fi stocate pe doua randuri (cele de 50 l, cu diametru de 408 mm) sau pe trei randuri (cele de 30 l si diametru de 380 mm).
Toate semiremorcile Krone cu prelata sunt certificate si pentru transport de bauturi si ele pot primi diverse echipamente optionale, pentru a se adapta si mai bine acestei utilizari: traverse orizontale (care in Romania costa circa 390 de euro) sau verticale (circa 140 de euro), ce permit si ancorarea altor tipuri de marfuri. Montajul lor se poate face si retrofit si dureaza cateva secunde.
Pentru securizarea marfurilor generale, sistemul AJ ofera numeroase posibilitati de ancorare, traversele de oprire din aluminiu oferind o mare varietate de optiuni: bare de blocare pentru ancorarea …