Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aceleasi costuri de intretinere ca la Euro 5

Chiar daca sistemele de evacuare sunt mult mai complexe decat la Euro 5, cheltuielile de mentenanta nu sunt cu mult diferite la vehiculele Euro 6. Totul e ca transportatorii sa trateze cu atentie sistemul de alimentare cu AdBlue si sa asigure regenerarea corespunzatoare a filtrului de particule, aspecte importante, de altfel, si la Euro 5. Altminteri, intervalele de intretinere sunt aceleasi, combustibilii si lubrifiantii au aceleasi caracteristici, iar folosirea abuziva a biodieselului nu e recomandata nici la Euro 5, nici la Euro 6.


Potrivit lui Iulian Dumitru, responsabilul Volvo Romania pe segmentul after-sales, intretinerea pentru Euro 6 ar putea sa fie mai ieftina, pentru ca s-au eliminat cateva operatii de baza si nevoia de a-si face reviziile se va calcula in timp real. Practic, intervalul de servisare se ajusteaza in functie de informatiile primite prin intermediul sistemului telematic on-line (poarta telematica este standard la noul FH), iar schimbul de ulei si al filtrelor nu se mai face la intervale standard.
„Daca ai un camion la care se mentine intervalul de revizie, scazand operatiile suplimentare, obtii o reducere a costurilor. Euro 6 va fi mai ieftin de intretinut. Vor exista recomandari pentru un numar de kilometri parcursi, cantitatea de combustibil consumat sau orele de functionare la care trebuie sa se faca revizia tehnica, insa pe parcurs, cu ajutorul sistemului on-line, va exista posibilitatea de prognoza chiar si cu cateva luni inainte.”
Chiar daca la nivelul compozitiei nu exista nicio diferenta intre combustibilii pentru Euro 5 si cei pentru Euro 6, si nici intre lubrifiantii pentru motoarele care indeplinesc cele doua norme de poluare, tehnicienii spun ca nu pot prognoza inca daca pretul pentru filtrele de ulei si lubrifiant va ramane acelasi ca la Euro 5.
Defectiuni costisitoare la filtrul de particule
Unul dintre cele mai scumpe elemente ale sistemului de evacuare la Euro 6 este filtrul de particule, a carui durata de viata nu este clar specificata si variaza in functie de uleiul de motor folosit, respectarea intervalelor de intretinere, calitatea AdBlue si a carburantului, curatarea catalizatorului etc.
Filtrul de particule se curata singur, la intervale prestabilite, insa soferul are si el posibilitatea de a actiona manual regenerarea filtrului de particule, iar daca soferul alege sa o faca la intamplare sau abuziv poate sa-i scurteze durata de viata.
O inlocuire a filtrului de particule poate costa intre 2.000 si 3.000 de euro, astfel ca intretinerea atenta a acestuia este foarte importanta.
Din experienta Volvo Romania, au fost clienti de camioane Euro 5 care au intampinat probleme cu catalizatorul ca urmare a folosirii unui AdBlue neconform din punct de vedere calitativ. „Nu au fost probleme de calitate a aditivului la achizitie, ci AdBlue s-a contaminat, ca urmare a faptului ca nu a fost depozitat in conditii optime. Iar acest lucru a dus la defectarea catalizatorului”, a mentionat Iulian Dumitru.

Articole similare