Standardul de poluare Euro 6 este cel mai dificil de atins de pana acum, in conditiile in care emisiile poluante ale motoarelor se apropie de zero. Comparativ cu Euro 5, legislatia pentru Euro 6 prevede o reducere a oxizilor de nitrogen cu 77% si a nivelului particulelor cu 50%. Iar aceasta reprezinta o provocare pentru toti producatorii.
Cele mai bune rezultate posibile
indeplinirea standardului Euro 6 in cel mai eficient mod din perspectiva costurilor operatorului de transport necesita cel mai ridicat nivel de tehnologie in materie de motoare.
Inginerii Cummins sunt in permanenta legatura cu producatorii de vehicule, pentru a gestiona complexitatea noilor grupuri propulsoare astfel incat sa furnizeze cele mai bune rezultate in materie de emisii, performante si costuri de operare.
Proiectul motorului Cummins Euro 6 este doar unul dintr-o lunga succesiune de lansari avand ca o-biectiv reducerea emisiilor poluante. Constructia noului propulsor are la baza munca de cercetare si experienta dezvoltarii Euro 4 si Euro 5, precum si a EPA 2010 in America de Nord. De altfel, este foarte posibil ca Euro 6 sa fie etapa finala in ceea ce priveste reducerea emisiilor de oxizi de nitrogen si particule, avand in vedere ca fata de standardul Euro 1, introdus in anii ’90, vorbim de o dimi-nuare a emisiilor cu 99%.
Dezvoltarea tehnologica
Tehnologia aleasa de Cummins este rezultatul unuia dintre cele mai cuprinzatoare proiecte de dezvoltare derulate la centrul de cercetare din Europa al producatorului de motoare. Pana la momentul la care Euro 6 va intra in vigoare, vor fi efectuate peste 80.000 de ore de testare a noul propulsor, intr-un centru care dispune de aparatura de cel mai ridicat nivel, si nu mai putin de 3,2 milioane de kilometri vor fi parcursi pentru a imbunatati si valida tehnologia.
Pentru Euro 6, motoarele Cummins ISB vor folosi o combinatie intre sistemul de recirculare a ga-zelor de emisie (EGR) si turbina cu geometrie variabila (VGT), la care se adauga noul sistem de post-tratare a gazelor, care incorporeaza filtrul de particule (DPF) si reducerea catalitica selectiva (SCR). Designul SCR patentat de Cummins pentru SCR foloseste tehnologie Copper Zeolite, pen-tru o eficienta foarte mare a conversiei, chiar si la temperaturi scazute.
…