Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gemenii Trafic/Vivaro, aproape acelasi punctaj cu „greii” Fiat-PSA

Renault Trafic si Opel Vivaro s-au clasat pe locul al cincilea la International Van of the Year, cu 34 de puncte, aproape la egalitate cu Fiat Ducato/PSA Peugeot Boxer/Citroën Jumper, care au strans 35 de puncte. „Gemenii“ au punctat atat la nivelul functionalitatii „biroului mobil”, la care un plus l-a reprezentat solutia inovativa a oglinzii retrovizoare convexe din dreptul pasagerului, ce completeaza oglinda laterala exterioara si elimina complet unghiul mort, cat si al posibilitatilor de incarcare, cu diferite accesorii menite sa creasca lungimea de incarcare si capacitatea.
 

In perspectiva respectarii normelor de poluare Euro 6, Renault si Opel si-au reinnoit de curand atat gama medie, Trafic/Vivaro, cat si pe cea grea, Master/Movano, dupa ce anul trecut colaborarea Renault cu Mercedes-Benz in gama usoara a determinat mici modificari ale modelului Kangoo, care sta la baza MB Citan.
Daca in cazul Kangoo si Master/Movano schimbarile au survenit unor reinnoiri majore suferite in ultimii patru ani, in cazul Trafic, unde volumele sunt mult mai mici, designul nou a fost introdus dupa mai bine de 10 ani de la lansarea modelului.
Productia noului Trafic s-a mutat din fabrica Nissan din Spania in uzinele Renault de la Sandouville, mai ales ca urmare a faptului ca pe segmentul de distributie medie Nissan isi produce acum propriul model, NV200, si nu mai impartaseste platforma comuna cu Renault Trafic si Opel Vivaro.
Toate utilitarele Renault se caracterizeaza prin conceptul de birou mobil, drept pentru care cabinele includ o multime de accesorii care sa-l ajute pe sofer sa-si indeplineasca pe cat se poate de bine si de confortabil munca de distributie: sisteme de prindere pentru tablete si smartphone, clipboard A4 pentru a facilita completarea unei facturi sau a-l ajuta sa urmareasca niste notite, suport si masuta pentru laptop, sisteme de navigatie pentru a introduce adresele de livrare rapid si in siguranta.
Panoul de bord este modern, fiind similar cu cel al unui autoturism, mai ales daca se comanda varianta cu finisaje cromate – in jurul panoului central de pe consola, care include navigatia si butoanele de comanda ale sistemului de climatizare, precum si schimbatorul de viteze sau difuzoarele. Volanul poate fi invelit in piele, iar compartimentele de depozitare cu capac confera un aspect ingrijit, elegant.
Scaunele ofera o pozitie de condus foarte confortabila, gratie suportului lateral ferm si spatarului cu suport lombar. Pedalele sunt dispuse simetric de o parte si de alta a coloanei de directie, soferul avand suficient spatiu pentru a-si odihni piciorul stang. De asemenea, pozitia de condus este mai coborata cu 36 mm, in timp ce spatarul se poate lasa mai mult, ca la un autoturism, datorita mutarii peretelui despartitor dintre cabina si spatiul de incarcare cu 3 cm mai in spate. Cursa de ajustare a scaunului soferului pe inaltime este de 60 mm, in timp ce pe orizontala (inainte/inapoi) este de 20 cm (cu 18 mm mai lunga decat inainte).

Articole similare