Noul Ducato a intrat in productie la inceputul lui aprilie, de la 1 septembrie incetand productia modelului precedent. Din septembrie, 1.000 de Ducato noi ies lunar de pe linia de fabricatie de la Atessa. Intre timp, planurile Fiat Professional pentru 2020 continua: o noua arhitectura a motorului de 2,3 l va permite acestuia sa aiba aceleasi performante de putere si cuplu (180 CP/400 Nm) ca si motorul de 3 l folosit in acelasi timp de versiunile grele ale Ducato si Iveco Daily. Noul motor, ajutat de o serie de functionalitati noi care vor intra in echiparea Ducato cel mai tarziu in 2016, va face din modelul „vedeta” Fiat cel mai economic van din categoria 2,8-4,4 t.
Tot la capitolul motorizari, Fiat a decis sa respecte cerintele Euro 6 folosind atat SCR, pentru transportul de marfa grea si de pasageri, cat si EGR la presiune joasa, pentru restul aplicatiilor.
Fiat Professional dezvolta un program de inovatii pentru 2020, ale carui rezultate au inceput deja sa fie vizibile in toate noile sale produse. Potrivit reprezentantilor producatorului italian, inovatie inseamna in primul rand functionalitati care sa serveasca tuturor clientilor Fiat, de la distribuitori la transportatori de persoane, carosieri si producatori de caravane. Nevoile acestora sunt in mare parte aceleasi: cost de proprietate minim, confort, flexibilitate, usurinta in carosare, daca este cazul.
Incurajati si obligati totodata de renumele de care se bucura la nivel european – Ducato este lider pe piata europeana de vehicule utilitare cu masa maxima autorizata intre 2,8 si 4 t dupa prima jumatate a anului, cu o cota de piata de 23,2%, cu 4% mai mult decat in 2013, clasandu-se pe primul loc in topul vanzarilor in 11 tari din Europa, in alte cinci ocupand locul al doilea, iar pe trei piete, locul al treilea – reprezentantii Fiat au un plan ambitios de reproiectare a gamei de motoare, introducere a majoritatii elementelor de asistenta disponibile in prezent pe piata utilitarelor si folosire a unor materiale mai usoare, pentru a oferi avantaje competitive in planul capacitatii de incarcare.
Fiat vrea sa profite de avantajele constructiei cu tractiune fata in planul greutatii proprii, propunand, optional, o suspensie spate din material compozit, foarte usor, si brate ale suspensiei din ADI (fier ductil). Folosirea acestor materiale usoare si alte solutii tehnologice au permis reducerea greutatii proprii a noului Ducato cu 35 kg. Noul model este disponibil acum in versiune de 4,4 t, fiind singurul vehicul cu roti single pe spate care poate cara 2,1 t ca furgon si 2,6 t in versiune sasiu-cabina.
Motorizari Euro 6 si pe SCR, si pe EGR
Motoarele Ducato respecta standardele Euro 5b+ si pe cele care reglementeaza emisiile de CO2, fara a fi nevoie de echipamente sofisticate precum tehnologii microhibride sau reducere catalitica selectiva. In schimb, este absolut necesar filtrul de particule cu acumulare si regenerare fortata, deoarece o activitate de distributie cu 150 de opriri ale motorului …