Mercedes-Benz isi continua redefinirea strategiei pe segmentul utilitarelor usoare, inceputa cu Citan, si la Vito, care combina fiabilitatea si echiparea de top, caracteristica indubitabila a Sprinter, cu economia oferita nu numai de costurile de exploatare, ci si de pretul de achizitie. Astfel, noul Vito se separa integral de „fratele” Viano (noua V-Klasse), fiind oferit in versiune mai ieftina – pretul porneste de la 18.000 de euro pentru furgonul 109 CDI – gratie introducerii modelului cu tractiune pe fata, mai usor cu 120 kg decat cel clasic, cu tractiune pe spate. Pretul mai convenabil al versiunii cu tractiune fata vine si din echiparea cu un motor mai mic, de 1,6 l, dezvoltat de Renault.
La acesta se adauga avantajul oferit in planul consumului de combustibil adus de motorul Mercedes-Benz de 2,1 l, care, in varianta de motorizare de 163 CP, asigura un consum record pentru Vito 116 CDI, de numai 5,7 l/100 km. Per total, consumul noii generatii de vehicule a scazut cu aproape 20% comparativ cu modelul precedent, ceea ce se traduce printr-un consum mediu cu 0,6 pana la 2,6 l/100 km mai mic, adica o economie de 170-730 de euro pe durata unui an, la un rulaj de 20.000 km. In plus, standardele de confort si siguranta sunt la un nivel maxim, ca si cele de productivitate: Vito ofera cea mai mare sarcina utila din clasa sa (1.369 kg), un nivel redus de zgomot si vibratii si caracteristici dinamice excelente, gratie noii directii electromecanice si suspensiei imbunatatite.
Designul noului Vito, adus in linie cu noul Sprinter si cu celelalte comerciale grele din familia Mercedes-Benz, este foarte modern, bordul masiv din Sprinter acomodandu-se pana la urma si in cabina mai mica a noului Vito. Chiar daca noul model e putin mai lung decat precedentul, latimea este aceeasi, iar scaunele, mai late si cu sezutul mai lung, pentru mai mult confort pentru sofer si pasager, nu mai lasa loc pentru montarea unei banchete duble pe locul pasagerului. Un al treilea loc in mijloc este inghesuit, mai ales la modelele cu transmisie manuala, la care schimbatorul in forma de joy-stick, ca si la Sprinter, troneaza in mijlocul consolei centrale, aproape lipit de linia unde ar fi trebuit sa se termine sezutul scaunului din mijloc.
In plus, duzele de la aerul conditionat merg de la consola centrala spre compartimentul din spate de la variantele de transport pasageri, formand un fel de tunel motor de cativa centimetri, care incarca si mai mult cabina si face mai dificila traversarea ei dintr-o parte in alta fata de vechiul model.
Spatiul dintre peretii laterali si scaune este foarte ingust, astfel ca abia incape mana soferului pentru a ajusta spatarul. Soferii Tourer se afla intr-o pozitie mai buna, ajustarea sezutului, spatarului si tetierelor facandu-se electric, de la trei butoane dispuse pe panourile laterale ale usilor. Se pot memora trei pozitii preferate ale soferului sau ale soferilor (in cazul in care sunt mai multi care conduc acelasi vehicul), pentru ajustarea …