Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Testul de supravietuire

Cum camioane noi se vand mult prea putine, iar majoritatea celor care cumpara camioane noi le muta „pe Comunitate”, nu numai pentru transport, dar si pentru intretinere, atelierele de service autorizate din Romania se confrunta cu o scadere a numarului de camioane noi. In acelasi timp, clientii cu camioane vechi prefera sa le repare pe unde pot pentru a face economii, venind la service numai atunci cand nu au alta solutie tehnica. In aceste conditii, fara clientii obligati de contractul de leasing sa vina in service in garantie, retelele importatorilor de camioane fac eforturi deosebite pentru a creste competitivitatea si a atrage clienti, cu piese de schimb cat mai ieftine si promotii la -manopera.

Pentru multi este o adevarata lupta pentru supravietuire, mai ales daca inca au credite de platit pentru extinderea din 2007-2008. In timp ce unii dealeri au fost deja preluati de producatorul de camioane pe care il reprezentau, iar altii au intrat in insolventa, cei cu o situatie financiara mai stabila se zbat sa creasca numarul de autovehicule din ateliere prin propunerea de pachete avantajoase vehicul+contract de service+sistem de fleet management sau prin deschiderea portilor service-urilor pentru toate marcile de camioane sau semiremorci, in plus fata de cele pe care le reprezinta. Cu toate dificultatile, unii importatori de camioane continua sa investeasca in centre noi de reparatii, in paralel cu numirea altor service-uri independente partenere, pentru cresterea densitatii retelelor.

Veniturile din service au ramas aceleasi, in cazul EVW Holding, si in 2012, gratie reparatiilor de camioane mai vechi si cresterii flexibilitatii in vederea repararii tuturor marcilor de camioane si semiremorci. Aceasta strategie a determinat si cresterea stocului de piese de schimb cu aproximativ 25%.

Creste cererea de servicii conexe vehiculului
Ovidiu Pintilie, seful Mercedes-Benz sustine ca, in afara de FleetBoard, tot mai multi clienti au inceput sa aprecieze la nivelul corect serviciile after-sales pe care producatorul german le ofera in tara noastra. Serviciul Actros si Axor ServiceLine, standard pentru orice autotractor in primii doi ani de la inmatriculare, consta in despagubirea clientului cu un voucher in valoare de 180 de euro pe zi daca un vehicul este imobilizat in service din cauza unei probleme de garantie care nu este remediata in 24 de ore, incepand din a doua zi de imobilizare.

MHS Truck&Bus vaneaza oportunitati
MHS face numai vanzari directe, partenerii de service din retea nefiind autorizati sa si vanda autovehicule. Desi planul sau este de a acoperi toata tara cu o retea de service dimensionata pe „populatia” de camioane MAN, pentru 2013 nu sunt programate momentan investitii in noi centre. Importatorul MAN detine terenuri in Bacau, Craiova, Oradea si in Constanta – unde are un service care functioneaza intr-o cladire inchiriata, care nu este prea atractiva.

Scania construieste un service propriu la Bacau
In octombrie anul trecut Scania Romania a inceput lucrarile de constructie la noul sau centru de vanzari si service de la Bacau, situat in comuna Nicolae Balcescu, judetul Bacau, DN2 km 279+103.00-279+ 184.50. Proiectat dupa modelul centrului Scania de la Turda, noul service de la Bacau va avea circa 2.200 m2 construiti pe un teren cu suprafata de 20.400 m2 si va necesita o investitie de aproximativ trei milioane de euro.

Volvo Romania se muta in casa noua
Reprezentanta producatorului suedez incepe 2013 intr-un sediu nou, construit in 2012 in Bolintin, la km. 23 pe autostrada Bucuresti-Pitesti. Cladirea de birouri si service va fi mai mare (6.000 m2), construita pe un teren de 3 ha, aproape dublu fata de suprafata din Militari.
„Proiectarea de la zero a acestui centru ne-a permis sa trasam totul asa cum ne-am dorit. Atelierul are o amplasare mai eficienta, ceea ce este si in favoarea clientilor.

Articole similare

Ad