Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se cauta piesele ieftine

2013 a fost un an dificil pentru segmentul piese si componente premium, din cauza cererii semnificativ scazute fata de 2012, in conditiile in care se cauta tot mai mult piese ieftine in detrimentul calitatii. Pentru Auto Brand, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata, scaderea a fost mai mare pentru categoria piese de prim montaj, iar in ceea ce priveste piesele de schimb rezultatele sunt stabile. Imbucurator este insa faptul ca previziunile pentru acest an sunt mai optimiste si se asteapta o crestere a cererii.

Pentru Auto Brand, anul trecut, pe segmentul pieselor de prim montaj s-a resimtit o scadere cu 40% fata de 2012, din cauza lipsei contractelor de la producatorii din tara, sau a diminuarii volumului acestora.
 

Majoritatea producatorilor catre care Auto Brand avea livrari semnificative anii trecuti si-a redus activitatea pe segmentul remorcilor ori s-a axat pe alte contracte. Cei care au produs, totusi, au facut-o mai mult pentru export, contracte mici ca volum, de echipamente speciale: camioane cu boghiuri pentru interventii rapide pe calea ferata, cerealiere sau trailere joase agabaritice. Vanzarile au scazut si ca urmare a faptului ca producatori activi in tara noastra, chiar daca folosesc axe BPW, distribuite de Auto Brand, le cumpara direct din Germania. „Vanzarile de axe au mers foarte prost, am avut proiecte mici, pentru utilaje forestiere, de exemplu. Pentru configurarea bugetului am luat legatura cu toti partenerii – producatori – si 2014 se pare ca va fi mai bun decat 2013, cu circa 15%“, a aratat Stefan Serbanescu, director tehnic Auto Brand.

Crestere artificiala
Daca 2012 a fost bun pentru vanzarea de piese de schimb ca urmare a invechirii treptate a flotei din Romania, in 2013 piata nu a mai crescut, iar Stefan Serbanescu este de parere ca „exista o crestere falsa data de evolutia cursului valutar: in lei a crescut, dar in euro, nu. In realitate, putem vorbi de o stagnare. S-au cautat piese ieftine, produse pe care noi nu prea le-am avut in portofoliu. Ele sunt o alternativa, vom incerca sa integram si noi in portofoliu cateva astfel de marci, dar nu vrem sa scadem prea mult calitatea, deoarece nu vrem incidente cu clientii. Auto Brand este un nume cunoscut in piata datorita calitatii furnizate, cu produse premium, ceea ce nu vreau sa se schimbe. Se cauta mult marci ieftine, avem si noi cateva, dar incidenta cererilor de garantii este mai mare la piesele poloneze, de exemplu. Chiar daca vin din UE, sunt fabricate in alte tari, pe principiul mondializarii. In comparatie cu piesele produse in UE, celelalte au preturi incredibil de mici, chiar daca unele sunt aduse prin Germania, unde se face doar ambalarea si etichetarea.“
16-18% din cifra de afaceri Auto Brand este realizata din livrarile catre service-uri, dar distribuitorul are relatii foarte stranse si direct cu flotele mari. Reprezentantul companiei considera ca, „chiar daca service-urile s-au orientat mai mult catre piese si componente ieftine, flotele mari …

Articole similare

Ad