Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un an slab din cauza unui complex de factori, inclusiv externi

Cresterea vanzarilor de semiremorci din 2011 nu a facut totusi ca 2012 sa fie privit cu foarte mult optimism, dar parca rezultatele au fost chiar sub asteptari, in special din cauza instabilitatii politice si a secetei, care a dus la o productie agricola slaba – caci de la constructii oricum nu prea se mai asteapta nimeni la mari realizari. Iar 2013 este privit cu si mai mult scepticism, mai ales ca si la nivel european se accentueaza criza economica. Fiecare importator mizeaza insa pe anumite produse, mai ales specializate, care sa echilibreze scaderea vanzarilor pe segmente considerate pana nu demult de baza in activitatea lor.


Conform statisticilor furnizate de Directia Regim Permise de Conducere si inmatriculari de Vehicule, in primele 11 luni din 2012 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 1.419 semiremorci noi si 4.412 rulate, iar 7.155 au fost reinmatriculate, rezultate mai slabe, pentru vehiculele noi, decat cele din perioada similara a lui 2011, cand au fost 1.816, dar mai bune la second-hand: in primele 11 luni din anul anterior au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 3.817 de semiremorci rulate si 7.874 au fost reinmatriculate.
Din categoria semiremorcilor speciale, pana la sfarsitul lui noiembrie au fost inmatriculate pentru prima data cinci unitati noi si 13 rulate, iar trei au fost reinmatriculate, rezultate sub cele din aceeasi perioada a lui 2011, cand au fost 14, 16, respectiv sapte vehicule. Lor li se adauga 5.435 de remorci noi si 4.896 rulate la prima inmatriculare si 5.056 reinmatriculate, fata de 5.273, 4.386, respectiv 5.345 in aceeasi perioada din 2011, precum si 294 de remorci speciale noi si 1.612 second-hand la prima inmatriculare si 672 reinmatriculate, valori oarecum similare celor din primele 11 luni ale lui 2011, cand au fost 274, 1.768, respectiv 647 de unitati.

2012, cel mult comparabil cu 2011, dar mai bun pentru SH
Pentru Intercargo, importatorul Wielton, 2012 a fost comparabil cu 2011 in ceea ce priveste vanzarile de semiremorci noi – unde a inregistrat circa 100 de unitati, cele mai multe basculabile, atat din aluminiu, cat si din otel, urmate de trailere si prelate – dar a adus o crestere semnificativa pe segmentul second-hand, cu 55, din care 70% basculabile si 30% prelate.
Intercargo a vandut cel mai bine semiremorci pentru agricultura, dar „numai atat cat ne-a dat voie vremea“, datorita calitatii foarte ridicate a basculantelor Wielton, care au trecut in ultimii ani toate testele la care au fost supuse de clienti (testul supraincarcarii, al drumurilor proaste, de service, after-sales, al calitatii etc.), asa cum explica Alexandru Paunescu, directorul general al firmei.
In cazul Intercargo, circa 60% din cifra de afaceri se datoreaza vanzarii de vehicule noi, alte 25%, celor rulate, si 15% activitatii after-sales. Ca profit insa, marjele sunt mult mai mici in cazul semiremorcilor noi comparativ cu cele de la vehicule rulate sau de pe segmentul after-sales, insa cu procente destul de echilibrate intre cele trei.

Articole similare

Ad