Intre provocarile unei piete lipsite de decizie, ca urmare a unei puteri de cumparare reduse, si presiunea pe preturi, Volvo Romania are o agenda bogata de activitati pentru 2013, de la lansarea noii game FH si mutarea intr-un nou sediu pana la integrarea retelelor Renault Trucks si Volvo Trucks ca urmare a noii strategii a grupului Volvo, anuntata de curand pentru Europa
Anul trecut nu a fost cel mai bun pentru industria europeana de camioane. Pentru producatori tendinta descendenta din vest a fost compensata de Europa Centrala si de Est si de noile state membre. Chiar daca piata totala din Romania a fost in scadere fata de 2011, livrarile de camioane noi ale Volvo Romania, la finalul lui 2012, au fost similare cu cele de anul trecut – 600 de unitati – aproape de ceea ce se preconizase inca de la inceputul anului.
Cele mai multe vehicule au fost tractoare pentru transport pe distante lungi. „Am livrat si vehicule pentru municipalitatea din Bucuresti, dar mias fi dorit ca segmentul pentru constructii sa mearga mai bine si sa obti- nem o cota mai mare aici”, a spus Sigurd Wandel, directorul general Volvo Romania. Producatorul suedez a finantat circa jumatate din vanzari, avand si clienti care au venit cu propria finantare sau care au cumparat cu banii jos.
Cu aproape 400 de camioane rulate vandute – „circa un vehicul pe zi”, dupa cum a apreciat Sigurd Wandel – producatorul suedez si-a continuat rezultatele bune inregistrate si in trecut pe acest segment in tara noastra.
Compania a vandut aproape in totalitate vehicule rulate provenite din Romania, fie din trade-in-uri si reposesii, fie din achizitii de vehicule de pe piata. „Avem o gama completa de vehicule, cu vechime diferita, pentru toate tipurile de clienti. Cele mai vechi sunt cumparate de clientii care pun bazele unei afaceri, iar cele mai noi sunt pentru clientii existenti, care vor sa-si extinda flota, dar nu vor vehicule noi la momentul respectiv.”
Jumatate din FH-urile vandute au Dynafleet
Romania este una dintre tarile in care se vand cele mai multe abonamente la Dynafleet. Optiunea transportatorilor romani pentru sistemele de fleet management se poate explica prin dorinta de a detine controlul asupra afacerii, singurul mod prin care au sanse sa fie profitabili.
„Fiecare al doilea camion pe care il vindem are instalat sistemul Dynafleet. Avem circa 1.200 de camioane care au abonament. Hardware-ul noii generatii Dynafleet este tot mai complicat, iar producatorul il va oferi standard pe noul FH, urmand ca softul sa fie instalat foarte usor in cazul in care clientul doreste intregul sistem.“
Consumul de carburant este tot mai important si abonamentul la Dynafleet ajuta transportatorii sa tina totul sub control. Astfel, nu doar se vede unde se afla camionul, ci se analizeaza si toti parametrii de performanta ai acestuia.
Sperante pentru Euro 6
Sigurd Wandel crede ca in 2013 vor exista achizitii premergatoare introducerii normelor Euro 6.
…