Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata greilor, singura in crestere

Vanzarile de vehicule comerciale de 6-18 t au scazut in primele 11 luni din 2010 cu 18,1% fata de perioada similara din 2009, dar cele de camioane mai mari de 18 t au inregistrat un salt de 34,8% – e adevarat, este si segmentul care a cazut cel mai mult in 2009, deci aproape nu exista termen de comparatie. Interesant de urmarit in statisticile realizate de APIA pentru 2010 este faptul ca, desi transportul international cu prelate pare sa-si fi revenit cel mai bine, unii importatori de camioane vand in continuare mai bine vehicule de constructii sau destinate unor aplicatii speciale.

 
Roman nu a produs in primele luni din 2010 niciun camion de 6-18 t – desi avea in perioada similara din anul anterior 45.
In ceea ce priveste vanzarile din Romania la aceasta categorie, ele au scazut cu 18,1%, de la 769 la 630 de unitati.
Lider este Mercedes-Benz, cu 231 de unitati, in crestere cu 94,1% fata de cele 119 din 2009.
Cel mai bine vandut model din oferta producatorului german la aceasta categorie este Actros, cu 120 de unitati, fata de 51 in 2009, urmat de Axor (75 de unitati, fata de 34 in 2009), Atego (23, fata de 29), Unimog (10/1) si Vario (3/4).
Il urmeaza in clasament Iveco, cu 174 de unitati, fata de 204 in 2009 – scaderea de 14,7% a fost una dintre cele mai mici pe acest segment. Daily a fost livrat in 94 de exemplare, fata de 125 in primele 11 luni din 2009, din care 59 pentru distributie, iar Eurocargo, in 80 de unitati, fata de 79.
Pe treapta a treia podiumului s-a aflat MAN, liderul din 2009 pe acest segment, care a inregistrat o scadere de 46,6%, de la 221 de unitati la 118.
S-au vandut 60 TGL, din care 42 specializate, 57 TGM, din care 46 specializate, si un TGS specializat.
Ii urmeaza in clasament DAF, cu 41 de unitati, fata de 55 in 2009, din care 27 LF 55 si 14 LF 45, Renault, cu 33 de unitati – in scadere cu 61,6% fata de cele 86 din 2009 – din care 28 Midlum si cinci Mascott, Mitsubishi, cu 31 de Canter, din care 30 de 8 t, in crestere fata de cele noua din 2009, si Volvo, cu doua FL E/H, fata de 31 in 2009. Roman si BMC nu au vandut in primele 11 luni din 2010 niciun vehicul de 6-18 t greutate totala, de unde cu un an inainte avusesera 25, respectiv 19.

Iveco revine pe primul loc la grele
Roman a produs in primele 11 luni ale anului trecut 43 de camioane de peste 18 t – din care 37 specializate – fata de 133 in aceeasi perioada din 2009. Dintre acestea, 16 au mers la export, in scadere cu 84,6% fata de cele 104 din 2009.
Piata camioanelor mai mari de 18 t este singura care a inregistrat o crestere fata de primele 11 luni din 2009, de 34,8%, de la 1.155 la 1.557 de unitati.
Liderul acestei categorii este Iveco, cu 387 de camioane, in crestere cu 43,3% fata de cele 270 din 2009, din care 217 Stralis (208 pentru transport, doua pentru constructii si sapte specializate) si 170 Trakker (160 pentru constructii si 10 specializate). Stralis a inregistrat o crestere de 33,1% fata de perioada similara din 2009, in timp ce Trakker a urcat cu 58,9%, intr-un an in care totusi cei mai multi importatori de vehicule comerciale grele au declarat ca principalii clienti au fost firmele de transport international de marfuri generale.
Locul al doilea in clasament este ocupat de DAF, cu 355 de camioane vandute, cu 23,3% mai multe decat in 2009. Dintre acestea, 213 sunt CF 85 (177 pentru constructii, 28 pentru transport si opt specializate), 136 sunt XF105 (cele mai multe, 85, de 21 t) si sase sunt CF 75, toate pentru transport.
MAN ocupa locul al treilea, cu 323 de camioane, in crestere cu 39,2% fata de cele 232 din 2009. Cel mai solicitat model a fost TGS, cu 210 unitati (107 specializate, 95 pentru constructii, sapte pentru transport si unul pentru distributie), TGA, cu 60 de vehicule vandute (din care 45 de constructii si 15 de transport), 49 TGX (din care 46 de transport si trei specializate) si patru TGM.
Ii urmeaza Renault Trucks, cu 140 de camioane de peste 18 t, in crestere cu 129,5% fata de cele 61 din 2009. Dintre acestea, 127 sunt Premium (115 pentru transport, cinci pentru constructii, patru specializate si trei pentru distributie), sase sunt Magnum si sapte, Kerax.
Volvo a crescut cu o unitate fata de 2009, pana la 134 de camioane, din care 106 FH (98 de transport si opt de constructii), 20 FM11 si opt FM (cate patru de transport si constructii).
Scania a vandut 109 camioane, fata de 64 in 2009. 79 sunt din Seria G (53 pentru transport, 21 pentru constructii si cinci specializate), 22 sunt din Seria R (15 pentru transport si cinci pentru constructii) si opt sunt din Seria P (sase pentru constructii si cate una de transport si specializata).
Mercedes-Benz a vandut 53 de Actros – fata de 68 in primele 11 luni din 2009 – din care 31 pentru constructii, 20 specializate si doua pentru transport.
Clasamentul se incheie cu Roman (46 de unitati, fata de 27 in primele 11 luni din 2009) si BMC (sapte, fata de numai una). Astra, care livrase in primele 11 luni din 2009 opt unitati, in perioada similara din 2010 nu a mai vandut nimic.

Articole similare

Ad