Scania a avut un an bun in Romania, vanzarile de camioane Euro 6 fiind peste asteptari, cu atat mai mult cu cat principalele achizitii au fost facute in 2013 de catre transportatorii de international. Iar second-hand-urile au crescut si ele spectaculos. In ciuda rezultatelor pozitive de anul acesta, 2014 nu se anunta la fel de promitator, deoarece Scania nu va avea pe stoc camioane Euro 5 noi, motive sa scada pretul pentru Euro 6, asa cum spera transportatorii, nu sunt, iar vehiculele rulate tinere, pentru care se asteapta o crestere a cererii, se gasesc tot mai greu, ceea ce inseamna ca pretul lor nu va fi foarte atragator.
Asa cum declara Mike Sells, director de vanzari Scania Romania si Bulgaria, 2013 s-a mentinut la nivelul din 2012, deoarece piata s-a contractat in primele luni, iar clientii nu au comandat camioane Euro 5 suficient de devreme. Avand in vedere aceste aspecte, „suntem multumiti de nivelul vanzarilor Scania: 165 de camioane noi pana la final de noiembrie, fata de 267 in anul anterior. Cu atat mai mult cu cat vanzarile de camioane Euro 6 au fost peste asteptarile noastre si modelele noastre Euro 6 au o buna reputatie datorita consumului excelent, astfel ca gradul de interes este foarte mare.“
Piata de transport din Romania este segmentata la fel ca la inceputul crizei, este de parere Mike Sells, transportatorii de international fiind cei mai mari clienti de camioane noi. „Totusi, Scania are unele dintre cele mai bune vehicule pentru transport de busteni sau pentru segmentul de constructii si in 2014 vom relansa aceste modele in Romania.“
Flotele mici si medii au reprezentat intotdeauna o preocupare pentru producatorul suedez, dar „vom raspunde si cerintelor flotelor mari, daca vom putea oferi solutii care sa aduca beneficii ambelor parti“. Cele mai mari flote livrate in 2013 au fost pentru transport international: una de 35 de camioane R 440 LA4x2MEB, cate doua de 10 unitati, R 500 LA4x2MSA si R 440 LA4X2MNA, si noua R 450 LB6X2*4MLB, toate unor clienti care aveau deja vehicule Scania si inaintea acestei livrari.
Peste 50% din camioanele livrate in 2013 au fost finantate prin Scania Credit. Compania finanteaza si camioane rulate, nu mai vechi de 2006, iar pentru cele din 2010 si 2011 contactele se pot incheia si pe patru ani.
Un nou camion Euro 6 de 410 CP, oferit din februarie pentru teste
Scania Romania a oferit intregul an clientilor spre testare camioane Euro 6 demo, ceea ce, „din pacate, a insemnat ca a trebuit sa-i refuzam pe cei care au vrut sa le cumpere la finalul testului“. Iar la sfarsitul lui ianuarie va aduce noul vehicul demo cu motor de 410 CP, care, oferind 10 CP/t la nivelurile normale ale cuplului, „se dovedeste o alegere foarte buna pentru posesorii de flote, preocupati mai ales de reducerea costurilor de operare“. Noul motor este disponibil pentru Seriile P, G si R.
Mike Sells subliniaza faptul ca motoarele Euro 6 au cele mai bune rezultate cand opereaza sub anumite greutati, evitandu-se astfel …