Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aproape de asteptari in 2013, nivel similar in 2014

EVW urma sa inchida anul cu circa 450 de camioane noi DAF livrate – din care 380 XF105 Euro 5, 50 CF si 20 LF – fata de 330 in 2012. Compania a vandut si 20 de camioane Euro 6, din care, surprinzator poate, cele mai multe, 11, sunt LF, opt sunt XF si unul e CF, iar 10 dintre ele urmau sa fie livrate pana la final de an.
 

La acestea se adauga peste 550 de camioane rulate, numar aproape dublu fata de 2012. Iar 2014 se estimeaza ca va aduce volume de vanzari cel putin egale cu 2013.

Asa cum recunoaste Adrian Gorcea, director de vanzari EVW Holding, „ne asteptam la rezultate mai bune, deoarece era ultimul an in care se mai puteau produce camioane cu motor Euro 5/EEV si am crezut ca va fi o crestere mai spectaculoasa a ratei de inlocuire a vehiculelor transportatorilor romani. Din pacate insa, multi s-au trezit abia la final de an sa lanseze comenzi, producatorii nu au avut capacitate suficienta – ceea ce am reusit sa suplinim, partial, din stocuri – iar unii clienti nu au mai gasit nici finantare. Nu suntem insa departe de ce am estimat initial: 500 de camioane DAF noi livrate in 2013.“
Anul trecut, cea mai mare flota livrata de EVW a fost catre MVT Logistic – 75 de camioane, din care 60 XF si 15 CF – urmat de Polach, cu 15 unitati, dupa cele 10 DAF cumparate in 2012, si Luar, cu 13 unitati. Clientii cei mai importanti ca numar de achizitii in 2013 au fost, asadar, firme care fac transport de marfuri generale, specializatele avand in continuare o perioada mai slaba. Din aceasta categorie, EVW Holding a vandut totusi anul trecut circa 40 de unitati, doar sasiuri, pentru constructii, salubrizare si transporturi atipice.
In ceea ce priveste programul de pregatire pentru soferi, in 2013 EVW aproape a dublat numarul de ore de conducere economica. Si, tot in sensul reducerii costurilor cu motorina, sistemul de monitorizare a flotei DAF Telematics nu e disponibil pentru Romania, dar camioanele sunt pregatite pentru a primi astfel de echipamente, produse de firme locale sau internationale, deoarece „transportatorii medii si mari le cer si nu poti sa nu le oferi“.

Isuzu a crescut spectaculos, Tatra e deocamdata in stand by
Reamintim ca EVW Holding este si importator Tatra si Isuzu in Romania. Si, daca in ceea ce-l priveste pe producatorul ceh de camioane superspecializate, nu s-a vandut decat o unitate in 2013, iar colaborarea e inghetata pana in iulie 2014, cand va fi disponibila motorizarea Euro 6, Isuzu a crescut spectaculos, asa cum apreciaza Adrian Gorcea, ajungand, de la sase unitati noi vandute in 2012, la 45 in 2013. „Suntem foarte multumiti de acest produs, mai ales tinand cont de istoricul sau in Romania. Colegii mei care se ocupa de aceasta gama au reusit sa atraga clienti importanti, ca Aquila, care a cumparat 15 unitati pentru livrarea de Coca Cola, Excelsior sau Atlassib. Deci, incet, dar sigur, datorita muncii colegilor mei, calitatilor produsului, faptului ca am avut vehicule demo pentru teste, dar si capacitatii EVW de a le oferi service si  …

Articole similare

Ad