Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Strategia MT pentru 2014

Situatia actelor normative care reglementeaza domeniul transporturilor, raporturile Romaniei cu Uniunea Europeana, pe de o parte, si cu vecinii non-UE, pe de alta parte, atragerea fondurilor europene pentru investitii, dar si privatizarea CFR Marfa sunt subiectele pe care doamna Ramona Manescu, ministrul Transporturilor, a fost de acord sa le trateze in cadrul unui interviu acordat revistei Tranzit.
 

Tranzit: Care sunt prioritatile pentru 2014 ale Ministerului Transporturilor si unde vor fi directionati banii din bugetul alocat MT pentru anul viitor?
Ramona Manescu: In primul rand, ne concentram asupra cofinantarii proiectelor cu fonduri europene. Aici intra toate proiectele cu finantare europeana, fie ca este vorba despre metrou, infrastructura feroviara, aeriana sau navala. In privinta infrastructurii feroviare, de exemplu, targetul pentru absorbtia fondurilor europene in 2014 este de 675 de milioane de euro. In functie de Master Plan si de proiectele care vor fi incluse in acest document, anul viitor vor fi demarate si alte lucrari, separat de santierele care exista acum. Potrivit programarii, acest Master Plan va fi gata la inceputul lui 2014.
Cand estimati finalizarea modificarilor legislatiei in transportul rutier, modificari asteptate de industria de profil de aproape doi ani? Este vorba in principal de HG 69/2012 privind tipurile de sanctiuni si amenzile aferente, dar si de completarea si imbunatatirea OG 27/2011.
Directia de specialitate lucreaza la toate actele normative tergiversate in ultimii ani. Sunt foarte multe lucruri de facut si depunem eforturi sustinute. Iar rezultatele incep sa se vada. Proiectul de modificare a HG 69/2012, care vizeaza diminuarea cuantumului amenzilor, a fost afisat pe site-ul ministerului, la rubrica transparenta decizionala, pe 12 decembrie, stabilindu-se un termen de 10 zile pentru primirea de propuneri si observatii din partea societatii civile. Proiectul va fi dezbatut in comisia de dialog social, urmand sa fie promovat pe circuitul de avizare. Iar OG 27 se afla pe circuitul parlamentar.
Cum vedeti pozitionarea Romaniei in raporturile bilaterale cu tarile non-UE, in special Rusia si Turcia? Cum intentionati rezolvarea problemei autorizatiilor terta-tara de Turcia, cu care operatorii de transport romani se confrunta an de an? Ati putea analiza eventualitatea impunerii unor masuri mai stricte in relatia cu partea turca (solicitarea de autorizatii pentru vehiculele sub 3,5 t, anularea contingentului de autorizatii de tranzit sau restrictionarea CEMT, asa cum au sugerat unele asociatii patronale din transporturi)?
In prezent suntem in tratative pentru a rezolva aceasta problema. Au existat deja discutii cu consulul comercial de la ambasada Turciei, pentru a gasi solutii in favoarea transportatorilor romani. Au existat inclusiv discutii in Turcia cu ministrul transporturilor, in legatura cu situatia creata. Analizam impreuna cu partenerii turci situatia existenta si pentru asta am cerut inclusiv sustinerea …

Articole similare

Ad