Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu 15% mai multe semiremorci in Europa de Vest

CLEAR International, o companie de consultanta activa pe piata automotive si de transport, a realizat un nou raport vizand cererea pentru semiremorci in Europa de Vest pana in 2018.
Cu ocazia IAA, atmosfera era destul de pesimista, deoarece, desi furnizorii de semiremorci avusesera un prim semestru bun, estimarile pentru ultimul trimestru al lui 2014 si inceputul lui 2015 nu erau la fel de bune. In plus, aparusera o serie de stiri privind zona euro ce aratau incetinirea vitezei de crestere si chiar si Germania evitase cu greu recesiunea, obtinand o crestere de 0,1% in trimestrul al treilea al lui 2014.
 

CLEAR, insa, are o viziune diferita, considerand ca e perfect normal ca in procesul de revenire dupa o recesiune sa apara un an cu crestere mica sau chiar zero pentru piata de semiremorci, iar acest an va fi 2015. Este ceea ce previziona CLEAR inca din 2011 si, analizand crizele din 1993, 2003 si 2009, se va observa aceasta tendinta.
Mai mult, produsul intern brut in Germania, Franta, Marea Britanie, Belgia si alte economii mai mici din Europa este la un nivel record, nemaivorbind de SUA sau China.
Ca urmare, CLEAR estimeaza o crestere totala cu 15% in 2014, iar in raport se arata ca increderea in economie va reveni in 2015 si va duce la o crestere substantiala a pietei de semiremorci in 2016. In conditiile in care in intervalul 2011-2013 productia de remorci a scazut cu 9,8%, CLEAR estimeaza ca in 2014 aceasta a avut o crestere de 10%. Oricum, din cauza conflictului din Ucraina, din prognoza initiala au fost scazute 10.000 de unitati.

Europa de Est, la acelasi nivel
CLEAR International a mai realizat un raport vizand cererea pentru semiremorci in Europa de Est, unde se arata ca instabilitatea din Ucraina si Siria are in mod clar impact semnificativ asupra previziunilor privind cererea de remorci si un numar de 7.000 de unitati a fost scos din estimarile initiale pentru 2014-2015. Si in martie previziunile au fost revizuite, ca urmare a anexarii Crimeei.
Zonele unde estimarile au fost revizuite sunt Rusia, Ucraina, Estonia, Letonia si Turcia. Pe de alta parte, se estimeaza ca in 2014 cateva tari central-europene au avut crestere cu doua cifre pe piata de remorci. Este vorba de Ungaria, Cehia, Slovenia si Croatia. Per total, insa, este al patrulea an cand piata est-europeana a stagnat.
Se presupune ca aceasta situatie va forta cresterea cererii de remorci, in 2015 si 2016. In ceea ce priveste factorul politico-militar, este mai probabil ca situatia sa se inrautateasca.
Vestea buna este ca in Europa de Est comertul, in special exportul, a atins un maxim istoric la sfarsitul lui 2013 si a crescut in continuare si in 2014.
Previziunile pentru PIB si investitii sunt pozitive de cativa ani, iar rezultatele se vor vedea in comert si cererea …

Articole similare

Ad