Schmitz Cargobull Romania a incheiat 2016 cu o crestere cu 25% a vanzarilor fata de 2015, clientii afisand un interes tot mai mare si pentru serviciile dezvoltate de producatorul german in vederea cresterii flexibilitatii si eficientei in exploatare: telematica, trade in, diferite modalitati de finantare, contracte de service. Piata mult mai matura si in continua dezvoltare a permis filialei din Romania sa introduca sau chiar sa creasca si alte activitati din portofoliul producatorului german, precum vanzarea de kituri de caroserii izoterme si de agregate frigorifice proprii sau vanzarea de configuratii care includ o multime de echipari specifice mai ales pentru transportul de componente auto si bunuri de valoare mare.
Am discutat cu Eugen Stan, directorul general Schmitz Cargobull Romania, despre piata generala de semiremorci din tara noastra si despre rezultatele inregistrate de filiala locala a producatorului german. Eugen Stan estimeaza ca piata de semiremorci noi din tara noastra va ajunge in 2016 la 4.000 de unitati, cel mai inalt nivel de dupa criza economica, situatie care se regaseste in intreaga Europa.
Tranzit: Cum ati caracteriza 2016 atat din punct de vedere al vanzarilor de semiremorci Schmitz pe piata noastra, cat si al cifrei de afaceri inregistrate comparativ cu 2015?
Eugen Stan: Un an bun inainte de toate, in crestere fata de 2015, cu provocari diverse datorate volumelor in crestere, cu vanzari diversificate atat ca gama, cat si ca specificatii. Vanzarile de pe piata locala sunt la nivelul din 2008, adica vom ajunge pana la final de an la circa 1.350 de prelate noi – mult mai multe decat in 2008 – la peste 200 de frigorifice si la 300 de basculante si sasiuri de la Gotha, la care se adauga si cateva bene basculabile pe spate.
Am vandut semiremorci noi in valoare de 50 de milioane de euro, am finantat prin Cargobull Finance semiremorci si ocazional autotractoare in valoare de 19 milioane de euro, am avut vanzari de semiremorci second-hand de circa patru milioane de euro, si nu in ultimul rand piese de schimb de peste doua milioane de euro.
Pe ce segmente ati castigat si pe ce segmente ati pierdut clienti/cota de piata?
Judecand dupa primele 10 luni pentru care avem datele de la serviciul de inmatriculari, vanzarile noastre au crescut cu circa 25% fata de 2015.
Avem o cota de piata de 43% pe segmentul semiremorcilor cu prelata, inregistrand o usoara scadere, din motive de termen de livrare si pret, si o crestere pe segmentul de frig, respectiv 80%, si 59% pe segmentul de basculante pentru constructii si cereale.
Ati avut clienti de flote – livrari peste 20 de unitati – la aceeasi firma? Au fost mai ales pentru inlocuire sau pentru extindere de flota?
Am avut mai mult de 40 de clienti carora le-am livrat flote de peste 20 de unitati, cele mai multe achizitii fiind pentru modernizarea parcului. 80% din clientii din 2016 au mai cumparat semiremorci Schmitz in ultimii cinci ani, dar mereu apar si firme noi care investesc in transporturi …