Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari record in 2018, previziuni optimiste pentru 2019

Piata europeana de stivuitoare s-a majorat cu 12% comparativ cu anul anterior, iar in Romania s-a inregistrat cea mai importanta evolutie, cu aproximativ 35 de procente peste 2017. Volumul mare (aproape 70%) a fost reprezentat de echipamentele de depozit, dintre care transpaletele electrice au fost, si in 2018, cele mai solicitate. Foarte interesant insa, si segmentul utilajelor de exterior a cunoscut o crestere semnificativa. Astfel, vanzarile de electrostivuitoare frontale cu contragreutate s-au situat in 2018 cu 40% peste valorile din anul precedent, in timp ce pe segmentul motostivuitoarelor majorarea a fost de 20 de procente. Si pentru 2019 se asteapta rezultate bune, motiv pentru care furnizorii fac investitii serioase in retelele de echipe mobile de service, care sa poata sa deserveasca toti clientii intr un timp cat mai scurt.
 

Vanzarile Jungheinrich Romania au crescut cu 50%, ceea ce a determinat obtinerea unei cote suplimentare de piata de 4 procente comparativ cu 2017. Cele mai multe solicitari au venit pentru echipamente electrice si nu mai putin de 10% au fost pentru dotarea cu baterii li ion. „Cea mai receptiva categorie de clienti este reprezentata de companiile multinationale, care au experienta utilizarii tehnologiei li ion si au inteles avantajele operationale ale acesteia: durata de viata a bateriei de 8 9 ani, incarcare rapida la peste 80% din capacitate in doar 30 de minute si eliminarea, in consecinta, a bateriilor de schimb. Foarte important, depozitele care au flote de echipamente exclusiv pe li ion nu mai au nevoie de camerele speciale de incarcare, care constituie investitii costisitoare. Prin urmare, desi pretul initial este mai mare, economia in costul de operare pe intreaga perioada de exploatare a utilajului este semnificativa. Un aspect deloc de neglijat este reducerea pretului bateriilor li ion cu 25% in ultimii 2 3 ani, iar tendinta este de scadere“, a declarat Wilhelm Molitor, director general Jungheinrich Romania.
Printre vanzarile Jungheinrich din 2018 se remarca trei livrari consistente de flote pe segmentul de retail, plus mai multe proiecte de echipare completa a depozitelor, inclusiv cu structura de rafturi. De altfel, pe acest ultim segment a fost inregistrata o crestere de 40% fata de anul precedent.
Vectra Eurolift Service, importatorul exclusiv Yale, detine o cota de piata de peste 5%. 2018 a fost al treilea an consecutiv in care Vectra a depasit obiectivul stabilit de catre Yale. Numarul utilajelor vandute a crescut de la 250 in 2017 la 350 in 2018. Separat au fost comercializate 50 de unitati din marcile secundare, de nisa, oferite pe piata romaneasca (Bulmor, Combilift, Flexi si Bravi).
Cei mai multi logisticieni s-au orientat in 2018 spre echipamentele de depozit. Printre cele mai comercializate tipuri au fost stivuitoarele cu trei roti Yale VT si transpaletele electrice MP20X fara catarg, cu platforma rabatabila pentru operator. Totusi, vanzari ridicate s-au inregistrat si pentru motostivuitoarele frontale diesel si GPL.
Vanzarile Still Material Handling Romania au crescut in 2018 cu 30% comparativ cu anul anterior, ajungand la 1.200 de unitati. Tendinta din ultimii ani s-a mentinut, iar viitorul este electric, arata reprezentantii producatorului german. Cele mai solicitate modele Still au fost electrostivuitoarele din clasele 1 si 3.
La fel, Toyota Material Handling Romania a inregistrat vanzari record in 2018, cel mai consistent segment fiind reprezentat de transpaletele electrice.
Pe segmentul echipamentelor specializate, Wylze Logistik, importatorul oficial Combilift in Romania, si a dublat vanzarile pentru acest brand, cel mai solicitat fiind modelul multi directional C5000, avand capacitate de incarcare de 5 t. Fiind un produs mai scump decat echipamentele standard, Wylze ofera clientilor si optiunea de buy back la achizitionarea unui utilaj nou, mai ales ca exista cereri de second hand. Din pacate, nu sunt prea multe variante disponibile, intrucat echipamentele sunt fiabile si folosite timp indelungat. In 2018 au fost livrate si doua manipulatoare de containere Combilift, pentru companii care opereaza in Portul Constanta.

Noutati cu precadere in gamele electrice
Pentru a raspunde solicitarilor in continua schimbare ale pietei, Still a lansat in 2018 transpaletele electrice cu operare la mica inaltime ECH 12 si ECU 15C, order picker ul MX X, precum si electrostivuitorul RX 20, care a fost si premiat IFOY anul trecut. Innoirea gamei de electrostivuitoare va continua si in 2019.
Yale a schimbat complet gama de transpalete electrice de tip pallet stacker la inceputul lui 2018. De asemenea, a extins gama de electrostivuitoare laterale de tip reach truck si a lansat o gama noua de echipamente de tractare tow tractor, cu capacitati de 7 si 8 t. Utilajele de tractare au un design compact si usor de manevrat, fiind configurate cu trei si patru roti. De asemenea, in septembrie, Yale a lansat varianta Gold a gamei de motostivuitoare VX20 35, cu dotari tehnice suplimentare si fara costuri aditionale la achizitie. Stivuitoarele Yale Gold, Diesel si GPL sunt echipate cu scaune pe perne de aer, LED uri, oglinzi panoramice si avertizoare luminoase pentru pietoni. Totodata, acest model beneficiaza de garantie extinsa la trei ani sau 6.000 de ore de functionare. Tot in septembrie 2018 a fost lansata gama de echipamente Robotics, cu ghidaj automat (fara operator). Acestea au incorporata tehnologia de navigatie Balyo si sunt ideale pentru aplicatii usoare si repetitive, ce pot fi automatizate.
Pentru 2019, Yale pregateste lansarea unor noi modele din gama utilajelor de depozit.

Inchirierea pe termen lung castiga teren in continuare
Continuand tendinta ultimilor ani, si in 2018 marile companii s-au orientat catre inchirierea pe termen lung. In acest sens, flota Toyota Material Handling a crescut anul trecut peste asteptari.
La Vectra, ponderea echipamentelor inchiriate se apropie de jumatate din totalul livrarilor. Contracte de full rental au fost semnate cu Boromir, Arabesque, RPW Logistics, Nuintek.
La sfarsitul lui noiembrie 2018, flota de inchiriere pe termen lung (LTR) era formata din aproape 300 de echipamente, iar numarul utilajelor din flota de inchiriere pe termen scurt numara peste 100 de unitati. Aceasta din urma a trecut printr un proces de innoire, inclusiv cu modele noi, astfel ca varsta medie a echipamentelor este de trei ani.
Avand in vedere experientele campaniilor Black Friday din anii anteriori, cand cererea de echipamente a depasit oferta, in 2018 Vectra a putut onora toate solicitarile pe partea de inchirieri pe termen scurt. Oferta de Black Friday a inclus preturi speciale la transpaletele manuale Yale, lame de zapada si baterii de tractiune Midac. Produsele cele mai solicitate au fost transpaletele manuale. In contrast cu piata autoturismelor, unde au crescut achizitiile de masini second hand, operatorii logistici prefera echipamente noi, configurate in acord cu cerintele fiecarei aplicatii, in functie de intensitatea exploatarii, conditiile de lucru etc.
Si la Still a crescut flota de inchiriere pe termen scurt (STR), in 2018 aceasta ajungand la 400 de unitati. O atentie deosebita este acordata calitatii echipamentelor, astfel ca varsta medie a flotei de STR este mai mica de trei ani si jumatate. De asemenea, creste interesul clientilor Still pentru inchirierea pe termen lung.
In ceea ce priveste flota second hand, tendinta in 2018 a fost de a include utilaje rulate verificate din toate categoriile de reconditionare (Gold, Silver sau Bronze). Cele mai multe utilaje provin din contracte LTR de la subsidiarele Still din Europa, astfel ca au un istoric clar, iar intretinerea si reparatiile au fost facute la standardul Still.

A mai scazut apetitul pentru utilaje second hand
Flota de inchiriere pe termen scurt Jungheinrich Romania a crescut in 2018 cu 20%, toate echipamentele aduse in ultimul an fiind noi. Astfel, varsta medie a flotei se mentine la trei ani si jumatate. Si numarul de utilaje aflate in contracte LTR s-a majorat in ultimul an cu 35 40%. Cei mai multi clienti care prefera inchirierea in locul achizitiei raman companiile multinationale, dar se constata un interes crescut si din partea firmelor autohtone.
Vanzarile de echipamente second hand s-au situat in 2018 la un nivel constant si se constata o scadere a interesului din partea clientilor. „Utilajele la mana a doua sunt preferate pentru pretul lor mai redus si pentru aplicatii de intensitate usoara si medie. Este mai rentabila insa inchirierea unui echipament nou, pentru care se plateste o chirie lunara, deductibila integral, plus ca se beneficiaza de avantajele produsului nou, cu toate costurile de intretinere si service incluse in rata“, a explicat Wilhelm Molitor.

Eforturi sustinute pentru service
In paralel cu cresterea volumelor de vanzari, Jungheinrich a sporit numarul echipelor mobile cu 15, iar pentru 2019 este planificata angajarea altor 25 de tehnicieni. Stocul de piese de schimb s-a mentinut constant, intrucat livrarile rapide, pe timp de noapte, acopera majoritatea solicitarilor.
Still si a imbunatatit semnificativ timpul de raspuns la solicitarile de service (maximum patru ore) in ultimul an, cu remedierea prompta a defectiunilor de la prima vizita. Stocul de piese direct in vanurile tehnicienilor s-a marit considerabil, astfel ca gradul de satisfactie a clientilor pe segmentul after sales a crescut la peste 73%, potrivit reprezentantilor companiei. Se investeste continuu in cresterea si instruirea echipei, iar pentru 2019 se estimeaza o suplimentare a echipei de service cu minimum 25%.
Pe partea de service, in 2018 s-au alaturat echipei Vectra inca cinci tehnicieni, atat pentru atelierul de reparatii, cat si pentru interventiile din teren, si s-au achizitionat patru masini de service echipate corespunzator. In prezent, activitatea de service este asigurata de 30 de tehnicieni localizati in Bucuresti, Bacau, Brasov, Cluj Napoca si Timisoara. Valoarea stocului de piese de schimb in 2018 s-a ridicat la aproximativ 300.000 de euro. In depozitul Vectra se regasesc pe stoc consumabile, piese uzuale, anvelope si alte accesorii pentru stivuitoare. Aprovizionarea se face zilnic, piesele sunt aduse din Olanda si au ca termen de livrare 24 de ore cu avionul.
Reteaua de service Toyota Material Handling a crescut cu cinci locatii noi. Stocul de piese de schimb s-a majorat proportional cu cererile de pe piata plus 10%, pentru a putea raspunde prompt solicitarilor clientilor. Previziunile pentru 2019 arata ca piata stivuitoarelor va continua sa creasca, in special in zona de est si sud est a Europei.
Tinand pasul cu tendinta europeana se astepta ca si in Romania sa se inregistreze o crestere de minimum 10%. Desigur, procentul ascendent va fi influentat de mai multi factori, precum mediul social, economic si de afaceri.

Articole similare

Ad