Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crestere record la Daily. Profesionalizarea retelei de service continua.

Dupa cea mai mare crestere inregistrata de Iveco in EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), filiala romana a producatorului italian investeste in continuare in cresterea satisfactiei clientilor, cu atat mai mult cu cat dispune de o generatie noua de utilitare usoare si grele. Daca in trecut, odata cu infiintarea propriului dealer – Iveco Truck Services – strategia producatorului italian pe piata din Romania era concentrata pe reconstructia imaginii in fata clientilor, pentru 2017 Iveco Romania isi doreste sa ridice calitatea serviciilor prin imbunatatirea retelei, atat in ceea ce priveste punctele proprii, cat si pe cele ale partenerilor, in acelasi timp cu stimularea vanzarilor prin pachete si servicii axate pe nevoile clientului.
 

Anul care tocmai s-a incheiat a fost foarte bun pentru Iveco Romania, considera Vincenzo Nicolo, director general Iveco Romania. Pe langa o evolutie favorabila a pietei, subsidiara de pe plan local a producatorului italian a continuat strategia companiei-mama, avand o „atitudine diferita in piata“. Mai concret, de la finalul lui 2013 Iveco a dorit o abordare mult mai apropiata de clientul final, prin dealer de proprietate. Inainte de 2013, relatia cu clientii cadea in seama dealerilor parteneri privati ai Iveco. „La un an si jumatate de la acel moment, dupa ce am inceput noi sa gestionam relatia cu clientii, am observat ca acestia sunt multumiti. Nu suntem perfecti, asta e clar, dar aceasta apropiere ne-a permis sa aflam si sa intelegem mai bine nemultumirile clientilor, dupa care sa le rezolvam prin reteaua de service proprie, posibilitate pe care inainte nu o aveam“, explica Nicolo. Iar acest model de business a putut fi „transferat“ apoi la dealerii parteneri, astfel incat raportul sa fie castigator de ambele parti. „Ne-am dorit sa aratam clientilor faptul ca suntem alaturi de ei, dar si sa aratam partenerilor nostri cum vedem noi ideea de business intre Iveco si clientul final. La acest lucru ne-am gandit atunci cand am facut investitia in reteaua de dealeri de proprietate“, explica Vincenzo Nicolo. De fapt, acest model cu dealer de proprietate a fost aplicat cu succes si in tarile dezvoltate, Germania, Franta, Italia sau Spania fiind printre cele mai mari piete.

Vanzarea vehiculelor, la pachet cu contractele de service
Insa strategia nu s-a oprit doar la infiintarea propriului dealer, in paralel compania dezvoltand si reteaua de parteneri privati, aceasta fiind, de fapt, si provocarea principala. Retrospectiv, Vincenzo Nicolo spune ca in 2013 erau 10 puncte de lucru (vanzare si service), dintre care cinci proprii si cinci in parteneriat, cum sunt cele ale Briaris. Aceasta cifra a fost aproape dublata un an mai tarziu, in timp ce in 2015 reteaua a ajuns la 25 de astfel de puncte. Numarul a ramas constant si in 2016, iar pentru anul in curs se doreste o imbunatatire a retelei, deoarece „pentru noi 25 de puncte de vanzare si, mai important, puncte de service, este o cifra potrivita“.

Articole similare

Ad