Pentru EVW Holding 2017 a fost mai slab decat 2016 din punct de vedere al numarului de camioane livrate in Romania, dar scaderea de 15% estimata pana la final de an este mai mica decat scaderea pietei. Autotractoarelor le revine in continuare cea mai mare pondere din total, de 85%, si inclusiv modelul lansat recent si desemnat Camionul Anului 2018 a fost comandat intr-un numar semnificativ.
Cele mai multe achizitii din 2017 s-au facut pentru inlocuirea camioanelor mai vechi ale clientilor, iar trade-in-ul – care a insotit circa 30% din vehiculele livrate – a fost un suport important acordat de divizia de vanzari de vehicule rulate pentru vanzarea de camioane noi.
Noul CF/XF, Camionul Anului 2018, a reprezentat 15% din vanzarile EVW din 2017, „iar comenzile pe 2018 ne arata ca avem un produs care genereaza rezultate extraordinare din punct de vedere al costului total de exploatare. In ceea ce priveste titlul obtinut, acesta ne onoreaza si cu siguranta reprezinta un important element de comunicare, dar in acelasi timp ne obliga sa avem rezultate si sa oferim servicii de inalt profesionalism“, declara Mihai Oprea, director de marketing EVW Holding.
Datorita inovatiilor incorporate si imbunatatirilor tehnologice semnificative pe care le aduce noul model – consum de carburant redus cu 8%, interval de revizie de 200.000 km, sarcina utila cu 100 kg mai mare, confort sporit in cabina s.a. – acesta costa in medie cu 1,5-2% mai mult decat cel anterior in configuratie aproximativ similara.
EVW Holding a avut anul trecut si livrari de flote importante catre clienti precum Carbon Logistic, Aquila, Macromex sau Agexim, si in plus mari companii multinationale au achizitionat circa 200 de camioane DAF noi pe care le-au inmatriculat in Romania, iar livrarea a fost sustinuta de importator.
In schimb piata de camioane de constructii de la noi continua sa fie la un nivel pe care reprezentantii EVW il apreciaza ca fiind extrem de scazut, in principal din cauza contextului economic – lipsa unor lucrari majore de infrastructura – singurele vehicule de acest tip fiind vandute prin participare la licitatii publice. Compania a participat la licitatii mai ales cu LF – in configuratii de autogunoiere, automaturatoare, vehicule speciale de salubrizare, dar si cu bene basculabile, o alternativa viabila si foarte versatila pentru constructii si intretinere de drumuri din incinta oraselor – considerand ca volumele generate de acestea sunt in continuare atractive.
In ceea ce priveste producatorii cu flote proprii, in special din domeniul agricol, care fac mai ales transport intern – un avantaj si cand vine vorba de service – ei au fost si in 2017 in centrul atentiei importatorului DAF, astfel ca in primele luni din 2018 vor fi livrate – catre firme de acest tip, primele volume importante.
Centrul de langa Bucuresti este deja operational
Inceputul noului an gaseste investitia in centrul din Pantelimon finalizata in proportie de 80%, ceea ce inseamna ca in ianuarie pot intra in atelier, pentru reparatii, primele camioane.
Printre serviciile pe care EVW le-a introdus de curand in oferta sa se numara PPFS, pentru fidelizarea clientilor mari, prin care se imbunatateste semnificativ sistemul de comenzi de piese si se eficientizeaza costurile.
In ceea ce priveste un serviciu deja binecunoscut, dar mereu necesar, trainingul pentru soferi oferit de Universitatea EVW, acesta ramane un pilon de baza al serviciilor post-vanzare, conducerea preventiva, conducerea economica si management al flotei fiind de mare interes.