Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari ceva mai mici, dar nivel tehnic tot mai inalt

Daca pana acum 5 6 ani piata de transport, si implicit vanzarea de semiremorci, avea o crestere puternica in Europa Centrala, inclusiv in Romania, lipsa de soferi si modificarile legislative au o influenta negativa, este de parere Boris Billich, director de marketing si vanzari Schmitz Cargobull, astfel ca dezvoltarea in zona este mai slaba decat in trecut. „Nu cred ca este ceva fundamental gresit – firmele din regiune au in continuare avantaje competitive, sunt in primul rand flexibile – ci cred ca e un proces de adaptare, de trecere de la modelul traditional, in care firmele de transport ofereau doar transport si mizau pe tariful mic propus, la oferirea de servicii logistice. Aceasta este strategia pe care trebuie sa o adopte si operatorii romani.“
 

Pentru Schmitz vanzarile au fost ceva mai mici anul trecut, a declarat reprezentantul companiei cu ocazia IAA Hanovra 2018, dar sunt inca la un nivel bun. Piata se maturizeaza, se vand semiremorci tot mai bine echipate, ca frigorifica expusa la targ, cu pachet telematic complet. „Pana acum 3 5 ani nu vindeam in Romana sisteme telematice, dar acum transportatorii ni le cer, deoarece si lor le cer clientii, pentru a avea control total asupra marfurilor. Deci, chiar daca vindem mai putine unitati, vindem calitate mai inalta si nivel tehnic superior.“
Printre obiectivele urmarite de Schmitz pe piata romaneasca se numara angajarea de oameni care sa se concentreze mai mult asupra activitatilor de vanzare de piese de schimb, service, finantare, training etc.
Producatorul german are doar opt service uri proprii in Europa, si in rest parteneri autorizati, care lucreaza la aceleasi standarde si beneficiaza de training pentru mecanici – mai ales ca si in acest domeniu este criza de personal. Planurile pentru Romania nu includ investitia intr un atelier propriu – desi principalul competitor face asta – ci mai degraba sprijinirea partenerilor cu know how.

Articole similare

Ad