Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gama completa de utilitare Zero Emisii

Dupa zece ani de experimente desfasurate alaturi de clienti importanti, Renault Trucks isi lanseaza pe piata cea de a doua generatie de vehicule complet electrice, care include Renault Master ZE si Renault Trucks D si D Wide ZE – o gama completa, cu mase cuprinse intre 3,5 si 26 t, ideala atat pentru distributia din zonele urbane, cat si pentru alte servicii municipale. Modelele Renault Trucks D si D Wide ZE vor fi produse in fabrica din Blainville sur Orne si isi vor face intrarea pe piata anul acesta. Renault Master ZE a fost disponibil pentru comanda inca de anul trecut. Vehiculele inglobeaza si viziunea clientilor care le au testat deja, oferind astfel producatorului detalii esentiale menite sa le creasca nivelul de performanta.

Transportul din zonele urbane, indiferent ca este vorba de mobilitatea pasagerilor sau a marfurilor, a progresat mult prin adoptarea unor tehnologii prietenoase cu mediul. Mai mult, intersectarea comertului electonic cu last mile si asteptarile consumatorilor pentru livrari rapide, uneori chiar in ziua comenzii, a dus la cresterea nevoii de operatiuni de distributie localizate cat mai aproape de consumatorul final, in zonele urbane aglomerate. Si producatorii de vehicule comerciale s-au vazut nevoiti sa si alinieze gamele acestor tendinte. „Tehnologia a evoluat, dar daca analizam un vehicul din anii ‘60 pare mai aerodinamic pentru ca, din dorinta de a avea vehicule performante, s-a pierdut din vedere acest aspect“, au subliniat reprezentantii Renault Trucks, care au adaugat ca transportatorii isi doresc ca vehiculele electrice sa fie mai ieftine decat cele cu combustie interna.
Electromobilitatea este o piatra de temelie pentru strategia Renault Trucks pentru un transport sustenabil. Vehiculele cu zero emisii ajuta la imbunatatirea calitatii aerului, fara a mai influenta incalzirea climatica, si ajuta si la decongestionarea traficului pentru ca se poate extinde programul de distributie, mai ales in zonele urbane, deoarce nu inflenteaza in niciun fel programul de liniste impus de autoritati. Vehiculele electrice vor deveni indispensabile pentru accesul in zonele restrictionate din centrele oraselor. Producatorul francez are deja in spate experienta celor zece ani de teste realizate cu ajutorul partenerilor, menite sa adune informatii esentiale cu privire la utilizarea si comportamentul bateriilor si specificul modului de intretinere. Aceste teste le au oferit partenerilor oportunitatea de a se familiariza cu aceasta tehnologie.
In ceea ce priveste vehiculele de distributie, spre deosebire de transportul pe distante lungi, soferul nu este interesat de modul in care arata acestea pentru ca nu petrece foarte mult timp la volan, ci il intereseaza mai mult performanta.
Modelul Maxity se bucura deja de zece ani de experienta pe piata. „In urma cu zece ani, eram pionierii care promovau camioanele electrice pentru imbunatatirea calitatii aerului. Astazi, putem oferi o gama de vehicule electrice cu performante testate, iar expertii din cadrul retelei noastre sunt gata sa sprijine clientii in tranzitia catre electromobilitate“, a explicat Bruno Blin, presedintele Renault Trucks. In completarea eforturilor de a intelege clientii si cerintele de pe piata, Renault Trucks beneficiaza de avantajele oferite si de resursele departamentului de cercetare si dezvoltare al Grupului Volvo, prin testarea tehnologiilor utilizate si sinergia dintre diferite entitati care lucreaza pentru dezvoltarea motorizarilor electrice. Chiar si in cazul vehiculelor comerciale se poate observa o tendinta spre comenzile si configurarea online a acestora, iar pentru asta producatorul si a propus sa ofere mai multa flexibilitate pentru livrare.
Testarea in conditii reale de exploatare, pe diferite tipuri de vehicule, complet electrice, din gama de 12 16 t, a fost realizata si cu sprijinul Speed Distribution (furnizorul de servicii logistice al Guerlain), Stef (pentru Carrefour), Nestlé si Delanchy Group, oferind astfel producatorului informatii despre conditiile de utilizare, comportamentul bateriilor, facilitatile de incarcare si alte cerinte legate de mentenanta camioanelor electrice.

Un trio dedicat livarilor urbane
Renault Master ZE a fost lansat pe piata in septembrie 2018 si dispune de un volum al compartimentului de marfa similar cu cel oferit de modelul cu motor diesel conventional, prin pozitionarea bateriilor sub scaune. Pentru un acces facil, Master dispune si de caroserii cu incarcare autonoma si interschimbabila.
Bateria poate atinge nivelul complet de incarcare in doar sase ore, un plus pentru un vehicul dedicat operatiunilor de distributie. Gama Master ZE ofera sase variante de caroserie (patru furgon si doua sasiu cabina), proiectate sa indeplineasca toate cerintele livrarilor din zonele urbane. Ca echipare de siguranta, Master ZE dispune in standard de o camera pentru marsarier si oglinda cu unghi larg de vizibilitate. Pentru vehiculele de distributie vizibilitatea este esentiala.
Pentru livrarile urbane, chiar si cele care necesita temperatura controlata, producatorul propune Renault D ZE de 16 t. D Wide ZE va fi disponibil si in versiunea de 26 t, dedicat serviciilor municipale. Ambele modele vor fi produse in fabrica de la Blainville sur Orne (Franta) din a doua jumatate a acestui an. Un Renault Trucks ZE de gama medie se poate lauda cu o autonomie de pana la 300 km, in functie de modul de explotare si de configuratia bateriilor. Pachetul de baterii este, in esenta, cea mai scumpa componenta a unui vehicul electric.
Renault Trucks nu a facut compromisuri nici vizavi de sarcina utila si eficientizarea costurilor in defavoarea autonomiei, vehiculele urmand sa fie configurate in mai multe variante, in functie de nevoile exacte ale clientilor. Bateriile pe litiu ion cu care sunt echipate cele doua modele Z.E pot fi incarcate complet in 1 2 ore, prin intermediul conectorului de 150 kW Combo CCS. Pentru incarcarea AC a unei baterii de 300 kWh, timpul necesar se prelungeste la 12 ore. Pentru asta este nevoie de o priza trifazica industriala de 380V/32A. Pentru a creste flexibilitatea de utilizare, cele doua sunt dotate si cu o priza de putere cu interfata mecanica standard.

Livrari cu iz de parfum frantuzesc
Ca parte a strategiei pentru un transport sustenabil, producatorul francez si compania Guerlain au in desfasurare un test experimental pe o durata de 24 de luni pentru un Renault Trucks D electric de 16 t. Vehiculul este operat de furnizorul de servicii logistice al Guerlain, Speed Distribution Logistique. Potrivit lui Philippe Bernard, reponsabilul de transport si al companiei Guerlain, directia de dezvoltare durabila este prezenta in cadrul companiei de mai mult de zece ani. „Luxul si mediul sunt doua lucruri complet inseparabile. Industria de lux este una artizanala, iar pentru asta avem nevoie de parteneri cu care sa dezvoltam strategii comune pentru projetarea mediului. Am dorit sa investim intr un demers global, astfel avem un circuit logistic unitar si certificat ISO 14001. Este important pentru noi, fiind o recunoastere a grijii pentru un aer de calitate.“
Distributia este singurul element care nu are inca certificarea ISO 14001, insa este un serviciu externalizat, iar partenerul ales este unul care are in vedere acest aspect al dezvoltarii durabile.
Vehiculul experimental este responsabil pentru toate livrarile zilnice de la centrul de distributie catre buticurile pariziene Maison de Parfums & Cosmétiques si acopera zilnic circa 200 km. Pentru a putea realiza acest traseu, un efort pentru orice vehicul cu motor electric, sunt necesare doua reincarcari partiale pe timpul zilei si o reincarcare completa in perioada 19:00 02:00.
„Rezultatele testelor initiale au fost satisfacatoare“, a explicat Christophe Vacquier, project manager Renault Trucks. „Colaborarea cu Guerlain si Speed Distribution Logistique ne ofera incredere in viitorul acestei tehnologii.“ Pentru Alexandre Oulès, director de operatiuni, si Philippe Bernard, manager de Guerlain, implicarea in acest parteneriat a fost o decizie simplu de luat deoarece dezvoltarea durabila face parte din strategia Guerlain de mai bine de sapte ani, iar reducerea nivelului de emisii de CO2 provenite de la transportul de marfuri este o provocare pentru companie. „Bazandu ma pe convingerile mele, am definit un model de business care respecta oamenii si mediul lor. In 2013, compania a investit in flota de distributie, integrand modelul Maxity 100% electric. Aceasta abordare civica m a determinat sa urmez aceeasi directie, optand pentru completarea flotei, pentru livrarile de la depozit, cu acest vehicul electric, ceea ce ne permite sa oferim Guerlain, o companie adepta a dezvoltarii durabile, un ciclu complet de livrari cu zero emisii“, a explicat Marc Bachini, fondatorul Speed Distribution Logistique.
„Se poate face distributie pe distante lungi cu vehicule electrice. Ambitia Guerlain este ca pana in 2020 toate produsele din fabricile noastre sa fie transportate cu vehicule electrice. S a luat decizia la nivel de conducere ca pana in 2028 sa introducem tehnologii care sa reduca la minimum impactul asupra mediului, atat pentru productie, cat si pentru distributie. Vom face tot posibilul sa reducem nivelul de CO2 pentru ca ne intereseaza viitorul Frantei“, a explicat Philippe Bernard.

Distributia de produse perisabile, fezabila si cu vehicule electrice
Produsele perisabile au nevoie de un transport expres. „Ceea ce ne ingrijoreaza este faptul ca operatiunile de livrare au devenit tot mai dificile, insa am incercat sa gasim cea mai buna solutie, care sa avantajeze si mediul. Un vehicul electric reduce putin posibilitatile de disponibilitate, din cauza procesului de reincarcare a bateriei, insa am discutat cu Renault si le am oferit sprijinul nostru in termeni de optimizare a produsului. Chiar daca este un prototip, am insistat si asupra dezvoltarii partii frigorifice, deoarece produsele proaspete trebuie sa respecte anumite conditii“, a explicat reprezentantul Speed Distribution.
Aprovizionarea platformei logistice pe care Speed Distribution o opereaza la periferia orasului Lyon se face cu vehicule de mare tonaj, iar vehiculul electric redistribuie produsele catre punctele din centrul orasului. Zilnic face doua curse de la depozit catre centru, acoperind o distanta de circa 95 km. „O autonomie de 170 200 km este tot ce ne trebuie. Dieselul este o varianta care si a dovedit eficienta, dar pretul carburantului din ziua de azi te face sa te gandesti la varianta electrica, ce devine astfel o solutie performanta“, a punctat reprezentantul Speed Distribution.

Colaborare cu istorie
Si Groupe Delanchy, companie de familie specializata in transportul si de produse proaspete si fructe de mare, care detine 40 de sucursale in Franta, Italia si Spania, asigurand livrarile catre cea mai mare piata acoperita din Franta – Les Halles de Lyon Paul Bocuse – are un parteneriat cu producatorul francez prin care opereaza experimental un camion Renault Trucks D de 13 t 100% electric.
Delanchy si Renault isi continua colaborarea inceputa acum mai bine de 50 de ani. De a lungul acestei perioade, cei doi parteneri s-au concentrat pe dezvoltarea unor tehnologii ecologice. Vehiculul este completat de o semiremorca Chéreau cu temperatura controlata, echipata cu unitate de racire Carrier, alimentata de bateria de tractiune, o premiera pe acest tip de camion.
In ciuda faptului ca este un vehicul experimental, acesta va fi operat in Lyon, in conditii reale de trafic. Renault Trucks D va parasi zilnic centrul de distributie din suburbiile Lyonului pentru a livra fructe de mare si produse proaspete catre piata alimentara Paul Bocuse.
„Suntem mai mult decat incantati de acest vehicul electric“, a explicat Joseph Delanchy, presedintele grupului. „Acest parteneriat este angajamentul pe care l am luat fata de clientii, angajatii, si, mai mult, fata de generatiile viitoare. Este primul pas catre tehnologii care au un grad rapid de evolutie. Vom evolua si noi cu ele asa cum am facut o si pana acum“, a explicat Bruno Blin, presedintele Renault Trucks. „Includerea acestui vehicul in planul logistic al grupului Delanchy ilustreaza viziunea pe care o avem vizavi de transportul rutier, si anume motorizare diesel puternica si performanta pentru a acoperi distantele lungi si vehicule cu zero emisii pentru partea finala a livrarii“, a completat Bruno Blin.

Articole similare

Ad