Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Constructiile sunt si vor continua sa fie pe val

In cazul Schmitz Cargobull Romania 80% din vanzari sunt reprezentate, intr-un an „normal“, de prelate, 10% de frigorifice si 10% de basculante, dar in 2019, in special din cauza scaderii productiei de autovehicule, piata de prelate s-a contractat cel mai mult, astfel ca ele au ajuns sa reprezinte 60% din volumul total al companiei. Iar in 2020 se asteapta ca cererea sa continue sa se micsoreze, astfel ca, asa cum declara Roland Schacht, directorul general Schmitz Cargobull Romania, „vom face tot ce e nevoie sa ne mentinem cota, dar nu vom cauta sa o crestem, deoarece aceasta strategie este foarte scumpa. Concret, ne vom axa pe constructii, distributie last mile si curierat si vom analiza punctual toate proiectele ce apar.“

Semiremorcile cu temperatura controlata s-au mentinut ca numar de unitati livrate de Schmitz, ele fiind oricum „un segment mic si independent de dezvoltarea generala a economiei“, si cele mai multe dintre ele sunt cu o singura temperatura, desi din oferta fac parte si modele cu trei compartimente. Iar basculantele au ajuns la 30% si aduc cea mai importanta schimbare din 2019, deoarece constructiile se dezvolta in Romania, incepand sa se materializeze diverse proiecte, dar si pentru ca nu s-au mai facut achizitii in ultimii 8 10 ani si flota a Imbatranit.
Prelatele raman insa de departe cele mai bine vandute semiremorci si la nivelul pietei in ansamblul ei, astfel ca cererea mai mica a dus si la o scadere cu circa 17% a numarului de semiremorci vandute in Romania, asa cum estimeaza Roland Schacht, tendinta aparuta in primavara pentru comenzi si in vara pentru inmatriculari. Iar pana la final de an se va ajunge la o scadere de circa 20% a pietei totale de semiremorci din Romania, „Insa nivelul e incaridicat, comparabil cu 2015, care a fost un an bun. Pe de alta parte, tendinta de scadere continua, ceea ce ne face sa privim cu Ingrijorare spre 2020, cand probabil vom asista la un nou declin, ce va duce piata la nivelul din 2014. Iar o piata tot mai mica unde se bat aceiasi jucatori inseamna o presiune tot mai mare asupra fiecaruia dintre ei, in special in termeni de pret.“

Articole similare

Ad