Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ce contine Pachetul Mobilitate

Regulamentul 561/2006 – Perioadele de conducere si odihna
• Actuala perioada de referinta de doua saptamani ramane ca regula generala, asta inseamna ca soferii pot lua o pauza saptamanala redusa de 24 de ore, urmata de una normala de 45 de ore la fiecare saptamana.


 – Derogare pentru soferii care activeaza pe international (daca doua pauze saptamanale reduse sunt petrecute in afara tarii unde are sediul compania si in afara tarii de resedinta a soferilor): este posibil sa efectueze doua pauze saptamanale reduse in oricare doua saptamani consecutive cu repaus compensatoriu obligatoriu care precede direct perioada de odihna normala din cea de a treia saptamana.
 
 – Timpul de conducere de maximum 90 de ore la fiecare doua saptamani consecutive ramane ca in prezent
 
 – Interzicerea efectuarii pauzei de 45 de ore in cabina camionului
 
 – Soferul poate sa ceara Intoarcerea acasa (dar nu se precizeaza daca in statul de origine sau la adresa din buletin) Inainte de sfarsitul fiecarei a treia saptamani.

• Tahograful inteligent II
 
 – Introducerea tahografului inteligent in transportul greu cel mai tarziu in 2025 (cu incepere din 2023 pentru modele mai vechi)
 
 – Introducerea tahografului inteligent la vehiculele sub 3,5 t cel mai tarziu in 06/2026

Accesul la piata /Cabotaj (Regulamentul 1071/2009 si 1072/2009)

Tipul de cabotaj
• 3 operatiuni de cabotaj in 7 zile cu o perioada de 4 zile de cooling off (fara operatiuni de cabotaj in acelasi stat membru)
• Incalcarea regulilor de cabotaj poate duce la pierderea bunei reputatii si, implicit, a licentei de transport

Transport combinat: Posibilitatea statului membru sa aplice limitele de cabotaj si la transportul combinat

Criterii de aplicare
• Aplicarea regulilor pentru transportul de marfuri si pe traseu international
• Intoarcerea acasa a vehiculului: Vehiculul trebuie sa se Intoarca in statul membru de origine cel putin la fiecare opt saptamani
• O legatura mai puternica intre tara de Inmatriculare a vehiculului si sofer

Detasarea soferilor / Lex Specialis
Detasarea se aplica in cazul:
• Cabotajului
• Transportului rutier combinat
• Transportului international (cu exceptia tranzitului, transportului bilateral plus alte doua curse de legatura).
Detasarea intre firmele din acelasi grup: nu au fost admise exceptii

Articole similare

Ad