Intrarea unor noi jucatori pe piata pick-up-urilor, care au adus multe caracteristici de la autoturisme si mai ales SUV-uri pe acest segment comercial, i-a determinat si pe jucatorii traditionali sa isi modifice designul si gradul de echipare, confortul fiind din ce in ce mai important si pentru aceasta categorie de autovehicule. Astfel, daca generatia anterioara a L200 a indulcit un pic caracteristicile robuste si foarte sportive, obisnuite pentru pick-up-urile folosite la carat marfuri de o tona in conditii dificile de drum, Mitsubishi a decis sa revina cu noul L200 la valorile traditionale: o tractiune performanta, motoare puternice, dar care sa respecte noile norme de emisii, un look dur si dominant. Cu toate noutatile aduse inclusiv in planul sistemelor de asistenta a soferului si de securitate, Mitsubishi L200 nu a reusit sa surclaseze liderul de piata, Ford Ranger, iesind al doilea in competitia International Pick Up Award, la numai 6 puncte diferenta.
De la primul vehicul utilitar usor al Mitsubishi – un triciclu numit Mitzushima, cu o capacitate de incarcare de 400 kg, produs timp de 16 ani, incepand cu 1946 – si pana la prima generatie a lui L200, a carei productie de serie a inceput in 1978, noul pick-up poarta o grea mostenire – vanzari cumulate de 4,7 milioane de unitati in peste 150 de tari – si intra la duel pe o piata „aglomerata“, unde are parte de o competitie cu nume cel putin la fel de celebre. In privinta vanzarilor, topul este condus de Ford Ranger, cu 46.310 unitati, urmat de Toyota Hilux, cu 23.655 de unitati, si de Nissan Navara, partenerul de alianta, cu 22.045 de unitati. La acest moment, L200 ocupa locul al patrulea, cu 17.793 de unitati. L200 a intrat pe piata europeana in 1991, iar de atunci a acumulat vanzari totale de 94.610 unitati, 43% dintre acestea fiind vandute in Marea Britanie. Desi nivelul segmentului de utilitare cu greutatea de 1 t este foarte mic in Europa (sub 1%), datorita designului mult imbunatatit al capacitatilor tehnice si al nivelului de dotari si confort interior, precum si datorita aparitiei de jucatori noi, specialistii estimeaza o crestere spectaculoasa a cotei de piata.
Noul L200 a fost dezvoltat pentru a incorpora expresia „Engineered Beyond Tough“, iar acest lucru se remarca prin mai multe elemente: noul design frontal Dynamic Shield, blocurile optice LED cu un aspect mai robust, liniile fluide care contrasteaza cu cele ascutite, o capota mai inalta cu 40 mm, aripile extinse ale rotilor, jantele de aliaj din 18 inch sau treptele laterale mai late, alaturi de sistemul de tractiune 4WD menit sa ofere performante mai bune fata de generatia anterioara.