Tabita Tour, din Bistrita Nasaud, si-a suspendat intreaga activitate de transport calatori de la 1 aprilie a.c., in conditiile scaderii considerabile a volumelor de pasageri si dupa expirarea valabilitatii ultimelor abonamente de pe liniile judetene. Prima schimbare semnificativa a intervenit imediat dupa inchiderea scolilor, cand, autobuzele au fost inlocuite cu microbuze. Iar reducerea activitatii a continuat. Interjudeteanul, la fel ca si transportul international de linie, au fost inchise de la jumatatea lui martie a.c., iar acum, in conditiile actuale, s-a decis stoparea completa a activitatii.
Toti cei 250 de angajati ai Tabita Tour au fost trimisi in somaj tehnic, iar vehiculele raman in garaj, in conservare.
Activitatea continua pe Filadelfia, firma de transport marfa din grup, insa si aici au fost inregistrate scaderi de volume. Astfel, linia de business Romania-Italia s-a redus cu circa 50%, pe relatia Romania-Franta se lucreaza la 75% din volumul obisnuit, iar transportul de marfa pe Romania-Spania a fost oprit complet (in contextul in care spaniolii au interzis prin ordonanta militara transportul de bunuri, cu exceptia produselor neesentiale).
O problema este ca nu prea se mai gaseste marfa de incarcat din Romania, astfel ca sunt situatii cand se trimit camioanele goale sa incarce din Ungaria pentru Franta sau Italia. „Si probabil ca aceasta situatie va mai continua pana dupa Pasti, deoarece multe fabrici din tara si-au oprit activitatea pentru prima jumatate a lui aprilie”, a explicat Ioan Sighiartau, administratorul Filadelfia si Tabita Tour. In ceea ce priveste tarifele de transport, este adevarat ca acestea au mai crescut putin, in special pe Italia, pe motiv ca multi soferi nu mai vor sa mearga pe aceasta relatie, insa marfa este destul de putina.