Revista Tranzit a trimis o scrisoare oficiala catre Comisarul european pe transport, Adina Valean, in care ii solicita sa clarifice, prin intermediul pozitiei pe care o detine, situatia transportatorilor internationali de marfuri, care sunt nevoiti sa faca fata unei situatii exceptionale in aceste zile, unice la nivel european, prin pierderea temporara a soferilor.
Adina Valean, Comisarul european pe Transporturi, este rugata sa clarifice oportunitatea articolului 4 din Ordonanta Militara nr. 4, care contravine recomandarilor Comisiei Europene din 24 martie, potrivit carora ,,Lucratorilor din sectorul transporturilor trebuie sa li se permita sa traverseze frontierele interne, indiferent de nationalitatea si de locul lor de resedinta. Se impune renuntarea la restrictii precum restrictiile de calatorie si carantina obligatorie a lucratorilor din sectorul transporturilor”.
Acesta este articolul care a produs un adevarat haos in ultimele doua zile, cu diverse situatii reclamate de transportatori prin care soferilor li se cerea imperativ de catre angajati ai DSP aflati in vami sau chiar de catre primari si sefi de post la nivelul comunelor si satelor, sa intre si sa ramana in carantina sau izolare. Asta desi ei pot circula intre curse. In plus, in lipsa unor prevederi clare, in situatia izolarii la domiciliu, cea mai des intalnita alegere de catre soferi, este neclar ce se intampla cu familia acestuia imediat dupa ce el pleaca in cursa. In unele cazuri transportatorii sustin ca li s-a spus verbal sau telefonic, faptul ca familia trebuie sa ramana in continuare in izolare pana la expirarea celor 14 zile, iar daca soferul revine dintr-o noua cursa, familia este practic ,,condamnata” la o izolare continua.