Constructia Fehmarn Belt, un tunel de 18 km intre Danemarca si Germania, a facut un pas inainte dupa ce parlamentul danez a votat pentru continuarea procedurii contestata pana acum de liniile maritime.
Femern A / S, consortiul care il va construi, va incepe negocierea contractelor, pentru a permite demararea primei faze a lucrarilor in toamna acestui an. Ole Birk Olesen, ministrul Transporturilor din Danemarca, a declarat dupa vot: „Este timpul sa inceapa tunelul. Am decis sa incepem lucrarile pe partea daneza."
Din 2028, cand este programat sa se deschida, tunelul va inlocui linia de feribot intre Rødbyhavn si Puttgarden, reducand astfel cu doua ore cele 4h 40m necesare in prezent pentru calatoria pe calea ferata intre Copenhaga si Hamburg, si cu o ora cele 5h 40m necesare pe sosea. Acesta va fi cel mai lung tunel cufundat construit vreodata. Prima etapa va consta in constructia unei fabrici in Rødbyhavn, in partea de sud-est a insulei Lolland, pentru a produce cele 89 de sectiuni ale tunelului, construirea unor spatii de locuit si de administrare pentru lucratori si comandarea utilajelor de constructii specializate, precum echipamentele necesare pentru dragarea santului tunelului.
Se preconizeaza ca proiectul va costa 7,4 miliarde de euro, din care 590 de milioane de euro sunt fonduri UE.