Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ghiduri pentru relansarea industriei auto din UE

In timp ce Europa se confrunta cu impactul coronavirusului asupra sanatatii si economiei, ACEA a stabilit patru principii care stau la baza relansarii industriei auto, considerate vitale pentru recuperarea economica a continentului.
Directorul general ACEA, Eric-Mark Huitema a spus ca este in interesul Europei ca acest sector cheie nu numai sa se recupereze, dar si sa fie revitalizat pentru a avea o contributie puternica la strategia industriala a UE.

Primul principiu de baza este crearea unei strategii care sa conduca la relansarea in siguranta a productiei de vehicule cat mai repede posibil. Imediat ce criza inceteaza, este vital ca atat producatorii, cat si furnizorii sa isi reporneasca rapid si simultan operatiunile in toate tarile. Altfel, va fi imposibila reintoarcerea la productia la scara larga.
 
De aceea, ACEA solicita UE un suport global pentru a coordona reinceperea activitatii si investitiilor in lantul de aprovizionare. „Prioritatea principala este protejarea sanatatii tuturor celor care lucreaza in sectorul auto. In acest sens, trebuie clarificate regulile principale de sanatate si siguranta din fiecare tara cand productia va reporni.?
 
Al doilea lucru de care va trebui sa se tina cont este stimularea cererii venite din piata pentru toate categriile de vehicule. Cum Europa pare sa isi reporneasca economia, va fi crucial ca transportul rutier si mobilitatea sa fie la indemana oricui. Avand in vedere situatia economica fragila, multi consumatori si operatori de transport nu isi vor putea cumpara vehicule noi. De aceea, schemele pentru reinnoirea flotelor pentru toate categoriile de vehicule din UE vor fi necesare pentru relansarea cererii de vehicule cu cele mai noi tehnologii.
 
Un alt punct important este deblocarea omologarii de tip si a inregistrarii vehiculelor de ultima generatie. Oprirea actuala a industriei, serviciilor tehnice si a autoritatilor nationale impiedica aprobarea sau omologarea de vehicule noi, ceea ce inseamna ca acestea nu pot fi vandute. La fel, daca autoritatile care inregistreaza vehiculele nu lucreaza si nu pot opera inregistrari de vehicule, acestea nu pot fi vandute. De aceea, ACEA cere autoritatilor din statele membre sa accelereze pe cat posibil reinceperea proceselor de inregistrare a vehiculelor, avand in vedere situatia actuala.
 
Nu in ultimul rand, specialistii ACEA solicita accelerarea investitiilor in infrastructura de alimentare cu energie si combustibil. Acestia sustin ca reteaua de alimentare din UE va fi cheia pentru asigurarea ca flota poate fi reinnoita intr-un mod prietenos cu mediul inconjurator.

Articole similare

Ad