Desi sunt doar 150 km intre capitala germana a statului Saxonia, Dresda, si Praga, capitala Cehiei, nu exista o legatura feroviara de mare capacitate intre acestea. Conexiunile feroviare existente nu sunt foarte competitive nici pentru transportul de pasageri, cu atat mai putin pentru marfuri. Insa Germania si Republica Ceha au semnat de curand un acord pentru realizarea unei legaturi de mare capacitate intre cele doua mari entitati urbane si economice, companiile implicate fiind DB Netze, din Germania, si Správa Zeleznic, din Cehia.
In special Saxonia face presiuni pentru crearea acestei legaturi care poate fi o poarta importanta catre pietele din sud-estul Europei. Atentia este axata pe o prima sectiune, intre regiunea germana Dresda si centrul industrial ceh din Ústí nad Labem, situata aproximativ la jumatatea rutei. In particular, nucleul central al proiectului se afla intre Heidenau (Saxonia) si Boemia, zona care presupune saparea unui tunel transfrontalier de cel putin 25 km lungime sub Muntii Ore. In faza de planificare, studiul in zona germana a evaluat sapte ipoteze diferite de coridoare. Echipa comuna a proiectului, din cele doua tari, se pregateste acum sa inceapa licitatia pentru proiectarea tunelului.