Conform barometrului realizat de Ti (Transport Intelligence) si Upply, pretul mediu al unei curse de transport rutier de marfa a fost in Europa, in primul trimestru din 2020, de 1.099 de euro, in scadere cu 0,8% fata de trimestrul anterior si cu 0,2% fata de perioada similara din 2019.
In ciuda unor valori care au scazut pana aproape de nivelul de acum doi ani, epidemia de coronavirus pare, la prima vedere, sa aiba un impact relativ redus asupra acestora, mai ales ca efectele ei s-au vazut abia spre finalul primului trimestru. Prima carantina a aparut in Italia, pe 9 martie, si, desi existau semne de reducere a activitatii economice si inainte de acest moment, cu impact asupra lanturilor de aprovizionare, datele macroeconomice arata o imagine mai complexa in primele doua luni ale anului, cu volume de retail cu 2,4% mai mari in Zona Euro comparativ cu perioada similara din 2019, conform OECD. Asta cu toate ca sectorul de productie a continuat sa arate semne de slabiciune similare celor din 2019, volumele scazand in medie cu 1,3% in ianuarie si februarie comparativ cu aceleasi luni ale anului anterior.
Iar in martie imaginea transportului rutier din Europa s-a schimbat radical, cererea scazand in general, dar cu diferente semnificative de la un sector la altul.