Pe o piata extrem de fluctuanta, companiile de transport trebuie sa reactioneze rapid, iar reducerea programului de lucru si posibilitatile limitate de inmatriculare a vehiculelor pot constitui un obstacol, conform observatiei Oficiului Federal pentru Transportul de Marfuri (BAG), care a efectuat o cercetare in randul transportatorilor germani.
Multi respondenti au raportat dificultati in reducerea costurilor de functionare si adaptarea capacitatilor lor la o situatie in permanenta schimbare. In unele cazuri, reducerea programului a fost implementata din cauza ingrijorarii clientilor privind riscul de infectare. Din acelasi motiv, companiile de transport ar fi evitat si inregistrarea vehiculelor pe care nu le utilizeaza. Potrivit sursei citate, birourile de inmatriculare ale vehiculelor sunt inca accesibile doar intr-o masura limitata, ca urmare a reducerii programului cu publicului, iar programarile se intind pe cateva saptamani.
Acelasi sondaj remarca un grad satisfacator in ceea ce priveste termenele de plata catre transportatori, insa saptamanile urmatoare acestea s-ar putea modifica, deoarece termenele extinse de plata de 60 pana la 90 de zile anuntate la inceputul crizei Corona sunt iminente. Companiile intervievate au evaluat optiunile pentru suspendarea duminicilor si a sarbatorilor publice si pentru prelungirea diferita a timpului de conducere a zilei. Avand in vedere spatiul de depozitare in exces, nu ar fi nevoie de acest lucru, dar clientii „tind sa se astepte la calatoriile in zilele de duminica”.
Raportul BAG mai arata ca un transportator a fost nevoit sa trimita in carantina mai multi soferi, dupa ce un client, care a avut un numar foarte mare de cazuri corona confirmate, nu l-a informat in prealabil.