Desi pandemia a blocat majoritatea sectoarelor economice, proiectele de investitii in transport urban si mobilitate electrica au mers mai departe, conform planului. Astfel, in prima jumatate a acestui an au fost livrate autobuze in mai multe orase din tara, au fost semnate noi contracte de achizitii si au fost demarate proceduri de licitatie.
Unele contracte de achizitii publice au fost semnate inainte de pandemie, iar altele chiar in perioada starii de urgenta. Au fost mici intarzieri generate de contextul economic si social. Astfel, fabricile au inchis pentru una sau doua saptamani, pentru a putea implementa masurile de siguranta si de igiena impuse, plus ca au mai fost intarzieri la livrarile de piese si componente de la diferiti furnizori. Nu au fost probleme pentru autobuzele care erau deja in productie, pentru ca acestea aveau kitul de montaj la fabrica.
Livrarea a dat batai de cap in anumite situatii, deoarece au fost perioade cand transportul rutier a fost restrictionat. In aceste conditii, cea mai buna varianta pentru autobuzele fabricate in Turcia a fost imbarcarea acestora pe feribot, pana in Portul Constanta (transportul pe trailer ar fi fost mai scump), a explicat Magda Pesu, director general Anadolu Automobil Rom.