Modificarea Legii RCA vine in contextul scrisorii primite din partea Comisiei Europene, in cadrul careia sunt mentionate anumite prevederi din cuprinsul Legii nr. 132/2017 si Normei nr. 20/2017, care sunt susceptibile sa reprezinte incalcari ale legislatiei europene. Propunerile vizeaza modificarea modului de punere in aplicare a conceptului de „asigurat cu risc ridicat”, abrogarea prevederilor ce limiteaza cheltuielile administrative si de vanzare ale politei de asigurare, ce pot fi incluse de catre asiguratori in calculul tarifelor de prima, precum si eliminarea obligatiei ASF de reglementare a modului de calcul al tarifelor de prima, a criteriilor de risc, a indicilor de incarcare, a coeficientilor de majorare si/sau de corectie ori a altor instrumente de ajustare a tarifelor de prima, in conditiile in care calculul va avea in vedere respectarea principiilor actuariale general acceptate. Desi lucrurile par relativ simple, odata intrat in dezbatere proiectul de modificare a legii RCA au aparut polemici intre partile implicate, miza fiind sa nu se permita scaparea de sub control a tarifului asigurarii RCA, asa cum s-a intamplat in trecut.
Principalele modificari ale Legii RCA sunt cele solicitate de Comisia Europeana cu privire la infringement. In acelasi timp, inca de la adoptarea actualei legi, in 2017, au mai fost necesare anumite clarificari, pentru a nu avea derapaje. „Din pacate, suntem in situatia in care au inceput sa apara probleme si, daca nu vor fi rezolvate, piata va avea de suferit. Practic, lucrurile trebuie reglate din punct de vedere al bunului simt si pentru ca piata sa functioneze normal“, a declarat Madalin Rosu, presedintele Biroului Asiguratorilor Auto din Romania (BAAR).