In cadrul consultarii privind stoparea in 2035 a vanzarii de autovehicule si autoutilitare noi pe benzina, motorina si hibride, Asociatia Nationala a Dealerilor si Francizatilor (NFDA) din Marea Britanie a oferit Guvernului recomandari detaliate pentru a se asigura ca tranzitia la vehicule cu emisii zero poate fi sustinuta. „Companiile si consumatorii trebuie sa primeasca un sprijin adecvat din partea Guvernului in timpul acestei tranzitii cruciale catre o piata cu emisii zero”, a spus Sue Robinson, directorul NFDA.
Guvernul a propus ca data initiala stabilita pentru 2040 sa fie mutata in 2035 sau poate mai devreme, insa pentru asta nu a fost definita nicio strategie clara. NFDA a subliniat ca piata vehiculelor cu emisii zero este inca la inceput, iar iesirea anterioara datei de 2040 trebuie sa fie insotita de un impuls semnificativ, prin stimulentele oferite consumatorilor, comerciantilor si producatorilor.
NFDA ii recomanda guvernului sa nu submineze hibrizii de astazi prin interzicerea vanzarii lor in 2035. Mai mult, ar putea sa reconsidere avantajele vehiculelor hibride plug-in, atat pentru industria auto, deoarece se recupereaza dupa blocaj, cat si pentru publicul larg care le poate folosi ca tehnologie tranzitorie pentru a se familiariza cu vehiculele electrice.
De asemenea, trebuie sa se focuseze si pe infrastructura de incarcare a vehiculelor electrice, mai ales ca retailerii care doresc sa instaleze un punct de incarcare cu o putere mai mare se confrunta cu taxe si cheltuieli mari.
Sue Robinson a concluzionat ca retailerii francizati au facut progrese uriase in ultimii ani pentru a imbunatati perceptia consumatorilor si a incuraja utilizarea vehiculelor cu emisii zero, cu investitii semnificative in modernizari ale site-ului, informatii online si instruire a personalului. Cu toate acestea, piata vehiculelor electrice este inca la inceput si raman obstacole semnificative pentru dezvoltarea sectorului. „In consecinta, solicitam guvernului sa excepeteze hibrizii plug-in de la iesirea din 2035, deoarece reprezinta o tranzitie naturala si ideala la vehicule cu emisii zero, in special pentru cei care nu isi pot permite inca un vehicul electric cu baterii. De asemenea, Guvernul trebuie sa sprijine in continuare companiile si consumatorii prin masuri bine directionate, cum ar fi stimulente fiscale si mentinerea subventiilor la nivel actual.“