Ilie Ilea, directorul general Marvicon, declara ca atunci cand au inceput discutiile despre Pachetul Mobilitate actionariatul belgian al firmei s-a gandit sa o mute de la noi in Germania, apoi s-a razgandit si a cautat sa se adapteze la noile reglementari, insa de curand ia din nou in calcul aceasta varianta.
In Romania s-a investit mult, firma are un teren de 30.000 m2 in Oradea si de curand a dat avansul pentru un altul de 5.000 m2, „deci avem ganduri serioase, dar pana la urma actionariatul va decide unde sa activeze si unde sa se dezvolte in continuare. Noi ne straduim sa gasim tot mai multi clienti, tot mai multe curse spre Romania, desi in ultimul timp tarifele sunt tot mai mici. Cand participam la licitatii cautam sa propunem cel mai mic pret pe care ni-l putem permite, si chiar si asa ni se spune ca suntem scumpi, uneori cu 30-40% mai scumpi decat cea mai buna oferta.“
In ceea ce priveste exporturile, situatia este si mai grea, 90% din incarcarile firmei fiind din Ungaria, nu din Romania. In ciuda acestui context general nefavorabil, „sper ca pana intra in vigoare prevederea referitoare la intoarcerea camioanelor in tara la opt saptamani sa conving actionariatul sa ramana in Romania. Mi-e ciuda insa ca statul roman nu s-a implicat mai mult ca sa impiedice adoptarea Pachetului, ca nu a venit cu solutii mai radicale, cum ar fi sa iesim din UE si sa lucram din nou cu autorizatii, ca pe vremuri, daca tot nu putem vorbi de o piata comuna reala.“