DP World Constanta, unul dintre cei mai mari operatori portuari de la Marea Neagră, a anunțat măsuri de stabilizare a operațiunilor prin eficientizarea costurilor cu furnizorii și reducerea unor posturi. Decizia vine în contextul efectelor economice provocate de pandemia de COVID-19.
De la începutul pandemiei, DP World Constanta a înregistrat scăderi ale volumelor comerciale, în unele luni acestea fiind cu aproape 20% mai mici față de 2019, se arată într-un comunicat al operatorului portuar.
Comerțul global a scăzut semnificativ începând cu luna martie, cererea de circulație a mărfurilor fiind redusă prin restricțiile impuse pentru a limita răspândirea virusului. Într-un context în care aproape 80% din comerțul cu mărfuri se realizează pe mare, terminalele portuare au fost afectate în mod special în această perioadă.
Ca răspuns la scăderea volumului de marfă, DP World Constanta a disponibilizat trei operatori Quay Gantry Crane (QGC). Decizia a fost luată ca urmare a unui proces formal de încetare a raporturilor de muncă, în conformitate cu normele locale în vigoare și bazat pe criterii obiective.
De asmenea, DP World Constanta a retras 11 anunțuri de oferte de muncă și va întrerupe procesul de angajare pe aceste posturi până la îmbunătățirea situației economice globale. Operatorul portuar continuă să-și desfășoare activitatea cu cei peste 450 angajați în România.
„Împreună, ne confruntăm cu o situație fără precedent. Pandemia coronavirusului global afectează mediul de afaceri și comunitățile noastre. A perturbat serios lanțurile de aprovizionare și comerțul intern și internațional. Ca urmare, volumul de marfă manipulat de DP World Constanta a scăzut semnificativ față de aceeași perioadă a anului trecut. Această scădere a avut ca rezultat venituri mai mici și, din păcate, a trebuit să luăm unele decizii dificile dar necesare în ceea ce privește personalul. Scăderea volumelor de marfă a redus nevoia de operatori de macara în special, ceea ce ne-a determinat să luăm decizia nefericită de disponibilizare a trei operatori QGC. Decizia nu a fost ușoară. Din păcate, observăm că și alți operatori și companii portuare sunt obligați să ia decizii asemănătoare”, a declarat Cosmin Cârstea, Director General DP World Constanta.
Anul trecut, compania a semnat reînnoirea contractului de concesiune cu Administrația Porturilor Maritime Constanța până în anul 2049 și s-a angajat să mențină, opereze și să continue să dezvolte terminalul de containere din portul Constanța Sud. Constanța este unul dintre cele 127 de terminale portuare maritime și fluviale operate de DP World, lider mondial în soluții pentru lanțul de aprovizionare maritim “end-to-end”.