MAN Truck & Bus se concentrează, pe lângă expertiza sa în domeniul vehiculelor comerciale, şi pe rolul de furnizor de soluții de transport, lucrând la extinderea competenţelor digitale, pentru a le oferi clienților un mod mai eficient și mai inteligent de a-și gestiona activitatea de zi cu zi. Strategia digitală anunţată de MAN cuprinde patru domenii cheie: „Operațiuni clienți“, „Integrarea proceselor clienților“, „Vehicul“ și „Date“.
Simplificarea operațiunilor zilnice ale clienților, dar şi a întreţinerii vehiculelor, este punctul central al primului pilon al strategiei de digitalizare.
Principiul director al celui de-al doilea pilon este integrarea puternică în lanțul valoric al clienților. De exemplu, în prezent se lucrează la crearea unui sistem digital de gestionare a parcărilor, în colaborare cu echipa de logistică a fabricii MAN, astfel încât de luna aceasta camioanele să poată fi înregistrate automat la sosirea la fabrică. Informațiile stocate anterior, cum ar fi spațiul de parcare alocat, vor fi apelate automat, deci nu va mai fi nevoie ca șoferul să treacă prin procesul de înregistrare manuală care consumă mult timp. VW Logistics este, de asemenea, implicat în acest proces de dezvoltare, dar soluția va fi deschisă și clienților și partenerilor.
Celelalte două domenii de digitalizare se concentrează pe vehicul și pe date. Pentru a se asigura că vehiculul poate fi cea mai bună bază digitală posibilă pentru arhitectura noii generații de camioane electrice, MAN oferă soluții proprii, permițând totodată şi integrarea soluțiilor clienților și partenerilor în cadrul ecosistemului aplicației MAN. Instalarea actualizărilor de software și a funcțiilor suplimentare, precum și soluțiile legate de mobilitatea electronică intră, de asemenea, în acest domeniu, împreună cu dezvoltarea inteligenţei off-board privind viitoarele funcții de conducere autonomă.
Indiferent că vorbim de o conducere parțial automatizată, complet automatizată sau autonomă, datele vehiculului stau la baza tuturor soluțiilor digitale. Pilonul de date se referă la strategia MAN de a crea o structură internă pentru dezvoltarea de noi soluții, pornind de la nevoile clienţilor, dar şi de noi modele de afaceri pentru clienți.