În ciuda crizei provocată de coronavirus, manipularea generală a mărfurilor și dezvoltarea costurilor au rămas relativ stabile, conform indicelui de cost de grupaj publicat de Asociaţia companiilor de Logistică şi Freight Forward (DSLV). Asta nu înseamnă că veniturile reţelelor logistice nu au scăzut.
Potrivit sursei citate, indicele fiind publicat de DSLV la fiecare şase luni, criza pandemică a dus la o uşoară creştere de cost pe sectorul maritim, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, costurile reţelelor logistice care transportă marfă generală au crescut cu 0,4%. Acest lucru, spune sursa citată, a fost posibil datorită scăderii preţului la carburant şi a unui management de cost strict.
În acelaşi timp, costul cu forţa de muncă a crescut cu 1,2% pe primele şase luni, costurile cu materia primă cu 2% şi taxele de autostradă cu 1,3%. Dacă nu luăm în considerare costurile privind carburantul, care au scăzut cu 9,1% per transport, creşterea totală a costurilor ar fi fost de 1,5%, explică sursa citată.
„Dezvoltarea arată că logisticienii nu numai că au putut stabiliza aprovizionarea cu mărfuri și mărfuri către comerț și populație în timpul crizei Corona, dar au menținut costurile sub control”, scriu autorii Centrului de expediere și logistică Steinbeis ( FORLOGIC), instituţie care a creat indexul pentru a servi ca punct reper pentru piața de marfă generală în numele DSLV.
Sursa foto: eurotransport.de