După o scurtă perioadă în care Polonia a fost, în 2017, liderul clasamentului european în funcție de numărul de tone-km realizate în transport rutier de mărfuri, în 2018 Germania a revenit în frunte, deși la distanță mică: 316.772 de milioane de t-km (adică 167,1% din totalul european și în creștere cu 1,2% față de valoarea sa din 2017), față de 315.874 Polonia (care a scăzut cu 5,8% față de 2017, înregistrând unul dintre cele mai slabe rezultate ale sale din ultimul deceniu). Clasamentul continuă cu Spania (238.347), Franța (173.347), Marea Britanie (159.137), Italia (124.915) și Țările de Jos (68.876), toate acestea în creștere față de 2017. Prima țară estică după Polonia este România, pe locul al 8-lea în 2018, cu 58.762 de milioane de tone-km, în creștere mai mare decât țările vestice față de 2017, cu 7,4%. Urmează Lituania, cu 43.590 de milioane de tone-km și cu cea mai mare creștere față de 2017, de 11,5%, în timp ce scăderea cea mai mare a avut-o Bulgaria, pe locul al 18-lea, cu 26.950 de milioane de tone-km, cu 23,3% mai puține decât în 2017. Singura țară din vest care a înregistrat o scădere a fost Belgia, cu 4,5%.
Cele mai multe flote vestice au avut volume mai mari de lucru în 2018, după cum multe din est au avut volume mai mici, inversându-se astfel tendința din ultimii 15 ani. Spania, Franța și Italia au crescut datorită creșterii puternice a activității de pe piața internă, dar Spania s-a impus și la internațional, mai ales în transport bilateral.
În total la nivel european în UE28 în afară de Malta s-a ajuns în 2018 la 1.924.257 de milioane de tone-km în transport rutier de mărfuri, cu 0,26% mai mult decât în 2017.
Creșterea la intern s-a mai diminuat față de anul anterior, fiind de numai 2,6%, față de 3,6%, cât a fost creșterea din 2017 față de 2016, în timp ce la internațional a fost o scădere de 2,8% în 2018. Și transportul rutier de mărfuri între țări terțe și cabotajul au scăzut mult, pentru prima dată din 2010 încoace.
65% din totalul mărfurilor transportate în 2018 în Europa au fost în transport național, 24% în transport bilateral, 9% între terțe țări și 2% cabotaj, față de 68%, 26%, 5%, respectiv 1% cu zece ani în urmă.