Mărfurile care ajung la debarcaderul Wandsworth Riverside Quarter dimineața devreme cu vehicule electrice sunt încărcate pe o barcă, urmând ca aceasta să navigheze în fiecare dimineață pe Tamisa, în Londra, până la debarcaderul Bankside, de unde sunt preluate cu bicicletele electrice care parcurg zona de last mile până la destinatarii finali. Acesta este noul mecanism de transport urban din Londra lansat de DHL Express, grație colaborării în domeniul transportului fluvial cu Thames Clippers Logistics, cu scopul este de a reduce congestia din trafic, dar și emisiile.
DHL folosește deja transportul fluvial în două orașe europene traversate de canale, Amsterdam și Veneția, dar Londra este primul caz de servicii de mare viteză. „Având în vedere că traficul și calitatea slabă a aerului devin o problemă în creștere în zonele urbane, ne-am angajat să găsim o combinație mai bună de transport”, explică Ian Wilson, director executiv UK&I la DHL Express. „Acest serviciu nou și unic creează un acces rapid și eficient în întreaga capitală”, este de părere Sean Collins, CEO al Thames Clippers Logistics. „Râul este o sursă naturală de transport foarte puțin utilizată, însă, după cum am demonstrat în ultimii 21 de ani cu serviciile de călători, râul are ocazia să inoveze și să evolueze. Ne străduim să maximizăm utilizarea râului ca mijloc de transport și vom continua să reducem aglomerația de pe drumurile londoneze.”