Mercedes-Benz Trucks a câștigat ediția 2021 a premiilor pentru inovație la camioane cu soluțiile sale de mobilitate electrică, ce includ modelul electric eActros pe baterii (BEV – Battery Electric Vehicle), planificat să intre în producția de serie în 2021, și versiunea electrică Mercedes-Benz Gen H2 pe celule de hidrogen (FCEV), care va începe testele operaționale în 2023
Prestigiosul trofeu le-a fost înmânat simbolic lui Martin Daum, președinte al Consiliului de Administrație al Daimler Truck AG, și lui Sven Ennerst, șeful departamentului de dezvoltare al Daimler Trucks, prin intermediul unui videoclip, la sediul central din Stuttgart, Germania.
Distincția Truck Innovation Award, care recunoaște atât progresul tehnologic semnificativ, cât și tranziția energetică spre soluții prietenoase cu mediul, a fost acordată de juriul International Truck of the Year (IToY), un grup de 25 de jurnaliști specializați în vehicule comerciale, reprezentând reviste importante de camioane din Europa și Africa de Sud. Cu un scor câștigător de 128 de voturi, camioanele electrice Mercedes-Benz au devansat conceptele BEV de la Volvo Trucks și a doua generație a DAF CF Electric.
Juriul IToY, care a avut oportunitatea să cunoască prototipul anterior al eActros și modelul cel mai apropiat de producția de serie, a apreciat manevrabilitatea eActros cu baterii în aplicațiile de distribuție, precum și performanța acestuia în termeni de accelerație și conducere. Mai mult, jurnaliștii IToY au lăudat ușurința în exploatare, pentru o tranziție rapidă și ușoară de la vehiculele convenționale, cu motoare cu ardere internă.
De asemenea, membrii juriului IToY au apreciat abordarea Mercedes-Benz Trucks față de electro-mobilitate, care se bazează pe o strategie clară pe termen lung, pe o platformă de propulsie electrică modulară, dezvoltată pentru a fi utilizată la nivel global, dar și pe dezvoltarea internă a principalelor componente cheie. Este vorba despre un portofoliu larg, care se întinde de la versiunea de pre-producție eActros până la eActros Long Haul alimentat de la baterie și până la conceptul GenH2 Truck, pentru aplicații de transport pe distanțe lungi.
Rezumând votul juriului, președintele IToY, Gianenrico Griffini, a declarat că „formarea transportului neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon necesită dezvoltarea rapidă a camioanelor cu baterie electrică și cu celule de combustibil. Această dezvoltare trebuie susținută de o strategie de electro-mobilitate pe termen lung, exact ceea ce face Mercedes-Benz Trucks.”
Conform regulilor IToY, pentru ca un vehicul să fie nominalizat la Truck Innovation Award, acesta trebuie să fie echipat cu tehnologie avansată, să aibă peste 3,5 t și un sistem de propulsie alternativă. O altă variantă este aceea ca vehiculul să prezinte soluții tehnologice inovatoare: de conectivitate (fie că este vorba de sisteme de conducere semi- sau complet autonome), capacitate de „platooning” (deplasare în convoi) sau servicii de asistență avansate, cum ar fi diagnoza de la distanță.
Premiul IToY a fost lansat inițial în 1977 de jurnalistul britanic Pat Kennett, editorul unei reviste de camioane. Astăzi, cei 24 de membri ai juriului reprezintă reviste de vehicule comerciale de top din toată Europa. Mai mult, în ultimii ani, grupul IToY și-a extins sfera de influență prin numirea de membri asociați pe piețele în creștere din China, India, Africa de Sud, Australia, Brazilia, Japonia, Iran și Noua Zeelandă. În ansamblu, publicul cititor combinat al celor 24 de reviste ale membrilor juriului IToY plus cele ale membrilor asociați depășește un milion de oameni.
Grupul IToY dorește să mulțumească Dekra pentru că a colectat independent toate voturile membrilor juriului IToY și a certificat rezultatul final. Dekra are 8 divizii de servicii – inspecția vehiculelor, revendicări și expertiză, testarea produselor, inspecție industrială, consultanță, audituri, instruire și muncă temporară – și oferă un portofoliu larg de servicii pentru siguranță pe șosea, la locul de muncă și acasă, pe 5 continente și în 60 de țări din întreaga lume.